Route 66 - tredje del!

August 6, 2016 in the United States ⋅ 🌙 20 °C

Vi brugte god tid på hotellet fra morgenen af inden vi endnu en gang skulle køre hele dagen. Så kørte vi ellers videre mod Amarillo. Vi så lidt små byer langs den gamle route 66 og nåede så frem til Amarillo.

I Amarillo så vi stedet hvor de serverer en 72 oz steak (2000 g. I følge google), spiser man det hele får man måltidet gratis. Der er alligevel en del der har færdiggjort den. Den ligger med et hotel i gammel westernstil. Derefter kørte vi til et visitor center hvor en rar ansat kunne fortælle os hvad der var at se langs ruten indtil grænsen til New Mexico. Så vi tog et stop på en vej i Amarillo med cafeer og genbrugsbutikker, dette var en del af den oprindelige route 66. Her fik vi frokost.

Vi kørte videre mod grænsen, og fandt lige ved grænsen et visitor center for New Mexico, og holdte ind for at finde ud af hvad vi skulle se langs ruten i New Mexico. Så første stop var en by ikke så langt fra grænsen hvor de fleste af de gamle moteller, butikker og en enkelt tank var renoveret så det så ud som dengang route 66 var den mest direkte vej til Los Angeles fra Chicago. Så satte vi kurs mod Santa Rose hvor ville finde et sted at sove og få aftensmad. Der bar igen en by der havde sin storhed da route 66 var eneste vej til Los Angeles. En del af den er restaureret mens en anden del forfalder.

I morgen går turen mod Santa Fe og vi skal overnatte i Albuquerque. Så nu vil jeg sove inden en lang og spændene dag igen i morgen. Godnat! 😄😴😴