Route 66 - fjerde del!

August 7, 2016 in the United States ⋅ 🌧 22 °C

Hotellet var inklusiv morgen mad så det startede vi dagen med. Så fik vi gjort os klar og pakket bilen - igen, igen, igen.
    Vi skulle først køre fra Santa Rosa op til Santa Fe. Der var ikke rigtig så meget at se andet end natur, så vi snød lidt og tog den highway der gik derop. Det var en hyggelig gammel by med USA's ældste kirke. Det var også et par små markeder rundt i byen og et stort et inde på byens torv. Vi gik lidt rundt i den by på markederne og og hen og se den gamle kirke hvor der blev holdt gudstjeneste på latin da vi kom som man kunne deltage i. Vi var lige inde og høre lidt af det. Det var en meget fed oplevelse.

Så satte vi ellers kurs mod Albuquerque på en vej gennem et par gamle små byer. Her kunne vi ikke tage route 66, da Charlottes app sagde det behøvede 4-hjulstræk - og det har lille Bodil altså ikke! 😅 vi kom igennem 3 små byer, alle opstået på grund af guldminer eller kulminer. I byerne var cirka halvdelen af bygningerbe restaureret mens den anden halvdel var forfalden. Nogle af bygningerne var lidt som man ser i westernfilm, men til min store skuffelse kom vi ikke gennem en rigtig cowboy by som man ser i westernfilmene. 😅

Vi nåede til albuquerque og bestemte os for at se om vores blade vi tog på turistkontoret havde nogle rabatkuponer til hoteller med indendørs pool indenfor vores budget. Bonus var at den vi så fandt lå på route 66 og var et gammelt renoveret route 66 motel, fra route 66's storheds tid. Jeg bestemte et sted vi skulle spise jeg gerne ville prøve, Charlotte var dog med på den. Må indrømme det var et fastfood sted. Men ikke et hvilket som helst fastfood sted. Man skulle nemlig køre ind i en parkeringsbås hvor der i førerens side var et meny kort udenfor vibduet og en anordning hvor du, når du var klar til at bestille skulle trykke på en knap og så snakke med en inde hvir maden blev lavet. Så kom de ud til din bil med det i den bås du holdte i. Så det var derfor og ikke pga. maden jeg gerne ville prøve det. 😅 vi besluttede os dog forat tage maden med tilbage til hotellet. Da vi kom tilbage opdagede vi de kun havde givet os Charlottes burger og nogle tots (små kartoffel röstier nærmest) og havde dermed glemt min hotdog! Så jeg måtte nøjes med tots til aftensmad, en sulten Louise er en sur og træt Louise. Det hjalp dog på humøret at komme i den indendørs pool! 😄 håber nu jeg snart har heldet med mig igen, så vi kan komme på kasino i Las Vegas og vinde en masse penge om en lille uge! 😂😂
    I morgen venter en dag med sightseeing i Albuquerque og omegn! Så nu vil jeg sove, godnat! 😄😴😴