Grand Canyon.

August 11, 2016 in the United States ⋅ 🌙 19 °C

Vi stood op klokken 3:00 om natten, kom i tøj og tankede bilen og så satte vi ellers kurs mod Grand Canyon for at se sol opgangen. Vi var fremme lidt i 5, der kørte en gratis bus ud til en udkigspost Charlotte havde læst om, yaki point. Jeg må indrømme jeg var lidt skeptisk over vi skulle så tidligt afsted, men da jeg så solopgangen var det det hele værd! Det var så smukt, det kan ikke beskrives. I må alle sammen komme og besøge mig så skal jeg tage jer med derud og vise jer det!

Da solen så var stået op tog vi bussen tilbage til "busterminalen". Her fra tog vi ud til South Kaibab trailhead, hvorfra vi gik ned ad mod et udsigtspunkt 1,4 km fra toppen. Ned ad var intet problem op ad var alligevel ret hårdt! 😅 det vil sige en tur på 2,8 km i alt. Det tog 1 - 2 timer. Hold da op en fed udsigt, har så mange billeder er nød til at lave en mere update bare med billeder! Efter den gåtur i ujævnt terræn med stigning, tog vi bussen tilbage og tog med en ny bus. Den kørte os ud til Bright Angel trail. Her tog vi igen en trail tur ned og op i ujævnt terræn. Ikke helt 2,8 km i alt da der var en stejlere stigning/nedgang her. Må indrømme efter alt det gåen i New York og Washington fandt jeg ud af min ryg har en grænse for hvor meget den kan holde til, derfor tog vi kun korte ture for ikke at presse den for meget.

Vi gik videre op til trail view overlook, en gåtur på 0,8 km med en ret stor stigning. Vi kunne nyde en fantastisk udsigt over Grand Canyon hele vejen op. Derfra tog vi en bus til Maricopa point, igen fantastisk udsigt. Derfra med bussen videre til Hopi point her kunne man se Colorado river fra, sindsygt flot! Så tog vi bussen helt op til Hermits rest. Herfra gik bussen ned igen mod Bright Angel trail som lå nede i "byen". Så der tog vi med ned. "Byen" er egentlig bare et par hoteller, en tog station og et område med supermarkede med deli og souvenir og en restaurant. Vi tog til supermarkedet for at finde os noget at tage med til aftensmad til det sidste point vi ville se solnedgangen fra, Desert view watchtower.

Efter at have handlet til sandwicher og en lille is pause, tog vi bussen tilbage til parkeringspladsen for at køre op til Desert view hvor der ikke går nogen busser til. Vi kom derop og fandt et bænke-borde sæt og spise ved. Derefter gik vi ned til udkigsposten for at få et godt spot til billeder og videoer af solnedgangen. Vi havde et tæppe med at sidde på og ventede så bare på klokken blev 19:22 hvor solen ville gå ned. Vi fik taget en masse fede billeder. For en gang skyld fandt vi en med styr på den slags fancy kameraer Charlotte har, der kunne tage et billede af os sammen ved solnedgangen. Da solen var gået ned gik vi ned til bilen og satte Frida (GPS'en) til at guide os til et hotel 2 timer herfra.
    Vi havde tidligere set et skilt om at der i nat ville være meteor regn, vi havde spurgt en skov ranger ved sol nedgangen hvad det var for noget. Hun fortalte at en ranger ville møde interesserede ved visitor centeret og tage dem med ud og se det 11:44 i aften, samt at det skulle være super flot mellem 1 og 3 i nat. Vi kunne ikke helt få det ud af hovedet. Så inden vi nåede ud af parken fik vi ombestemt os til at sove her i bilen på parkeringspladsen ved Grand Canyon så vi kan komme med på den tur og se meteor regn. Så nu har vi rigget bilen til. Vi vil lige hvile 2 timer inden vi skal ud og se meteorregn. I morgen tidlig kommer der update på meteor regn turen! 😄