Meteor regn og route 66.

August 12, 2016 in the United States ⋅ 🌙 33 °C

Efter at have prøvet på i en time og hvile lidt inden klokken 11:45 hvor vi skulle se meteor regn, måtte jeg erkende jeg havde for lange ben, rattet var i vejen. Så jeg gik ud og gik lidt rundt. Da den blev 11:30 fik jeg Charlotte op. Da vi kom over til mødestedet var der allerede en masse mennesker. Vi fik at vide vi helst ikke måtte bruge mobiler og lygter da dette ville ødelægge vores nattesyn. På turen mod udkigsposten stoppede vi vi et sted hvor hun fortalte lidt om hvorfor og hvordan den jer meteorregn opstår. Der var allerede gang i meteorregnen under turen til udkigspunktet. Da vi kom derned fordelte folk sig. Mange lå ned. Vi måtte først tage en siddeplads, men da folk begyndte at gå fik vi en plads vi kunne sprede tæppet ud og ligge os ned med bedre udsyn op på stjernerne. Vi så helt vildt mange meteor der stødte på vores atmosfære. Det ligner hvad vi normalt kalder et stjerneskud lidt. Helt vildt fascinerende og smukt! I mens vi lå der fortalte rangeren om stjernerne og stjernebillederne på himlen. Vi lå der til omkring 1. Så gik vi tilbage til bilen for at sove. Charlotte som har lidt kortere ben tog pladsen med rattet og jeg fik passagerer sædet. Fik lidt søvn, det var dog ikke så behageligt og vågnede en del gange i løbet af natten. Men det var okay. Nu kan vi også sige vi har prøvet det.

Da vi kom op fik vi skiftet tøj og børstet tænder på det nærmeste offentlige toilet inden vi kørte mod Las Vegas.
    Første stop var et sted vi kunne få morgenmad, vi fandt et hyggeligt sted aller først på turen og fik morgenmad. Så kørte vi ellers stille og roligt vidre og kørte ind på route 66 hvor der var lidt mere natur og se. Vi kom også op og ned i bjergene på smalle bjergveje. Syntes Charlotte skulle prøve at køre på route 66 selv om det egentlig kun er mig der må køre lejebilen. Så på et stille stykke af route 66 fik hun rattet lidt. Jeg overtog og vi kom pludselig til en lille by i bjerg landskabet. Det første der mødte os ved denne by var et æsel midt ude på vejen. Da vi kom længere ned i gennem byen var der mange æsler løse på vejen, også to baby æsler. Her var vi nød til lige at stoppe og hilse på æslerne.
    Derefter kørte vi videre. På turen begyndte svensk nøglen i instrumentbrættet at lyse, så vi måtte ringe til Hertz. De sagde bilen skulle ind og have olie tjek. Så vi skulle køre ind i Las Vegas og bytte bilen. Så første stop da vi kom til Las Vegas var en tank for at aflevere bilen med fuld tank som da vi fik den, og derefter kørte vi til Hertz ved lufthavnen.
    Da ham der skulle tage i mod bilen så hvor meget vi havde, kørte han bilen op så den nye kunne holde ved siden af så vi kunne flytte tingene. Charlotte blev ved Bodil mens jeg hentede den nye bil. Så nu har vi fået en ny stor familie bil, en Honda, billeder skal nok komme. Så kørte vi ellers til hotellet. Det er et okay hostel, mange værelser, med pool. Det er meget lækkert. Vi fandt lidt at spise og gik derefter tilbage for t planlægge de næste dage. Vi fik os lige et spil pool imens. Las Vegas er okay, indtil videre men havde godt nok ikke regnet med det var så varmt. 40 grader da vi kom og det skal blive 42-44 grader celcius mens vi er her. Men her er dejligt om aftenen. Ligger lige nu på en liggestol ved poolen og skriver i en top og shorts, og har det nærmere for varmt end koldt. Men nu må jeg hellere komme op i seng. I morgen er det outlet og Las Vegas by Night, godnat! 😄😴😴