Halloween

April 9, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 16 °C

Jeg blekager det er så længe siden sidst I har fået et opslag, men nu har jeg endelig en dag hvor der ikke ern ogle planer. Så I dag er der belevet skrevet en del opslag jeg vil ligge op løbende. Billeder må i på facebook og se, hvor jeg også har en gruppe jeg har lagt lidt billeder op i.
    Tilbage i oktober oplevede jeg en rigtig amerikansk halloween. Jeg er jo ikke helt ”ung nok” til at gå fra dør til dør og sige ”trick or treat” så min oplevelse var en fest om aftenen. Herovre i villakvarterene bliver husene rigtig pyntet op til halloween og de fleste fordøre har skåret græskar ude foran døren med diverse halloween motiver. Ugen op til halloween var jeg inviteret hjem til en kandidat studerende som jeg havde et internship ved. Hun havde lavet mad til os, vi fik blandt andet græskar tærte til dessert, en obligatorisk ting omkring halloween og thanksgiving herovre. Hun havde også fået fat i græskar vi skulle skære, vi blev delt op i 3 hold. Vi lavede det traditionelle ansigt på vores græskar. Det var en hyggelig aften. Jeg købte også et græskar hjem til også som jeg skar, selvfølgelig skulle vi også være rigtig amerikanske og have et græskar udenfor døren. Om aftenen, lørdag i halloween weekenden ville vi så ud og prøve at finde en fest. Min rumbo Jamie, fik malet sig selv som et rådyr i hovedet og havde fået et gevir hun kunne tage på, jeg blev malet som et spøgelse, dog troede de fleste jeg skulle forstille jokeren. :D Herovre har de en masse sororities og fraternaties, lige som man ser i film, så jeg tænkte en af deres fester var da noget der skulle prøves. Dog fandt vi hurtigt ud af køerne var uendelig lange til disse fester. En af dem havde endda politi der gik og tjekkede ID og her var det tydeligt at størstedelen af gæsterne var under 21, så med alt det tumult og lange køer besluttede vi os for at gå ned i byen og se om en af barene havde en halloween fest. Vi fandt et pizzaria/bar hvor der var gang i en halloween fest. Det var en sjov aften, jeg fandt dog hurtigt ud af at halloween blandt unge mennesker ikke (som jeg forventede) gik ud på at have en god udklædning, blandt pigerne gik det ud på at finde et kostume med mindst mulig beklædning, vi så piger rende rundt i bikini. Det var intrassant at prøve halloween herovre, de har bestemt et anderledes forhold til alkohol og fest end vi i Danmark har. Glæd jer, næste opslag bliver om Thnaksgiving! :D