Barcelona

August 14, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 26 °C

Bra med kassaskåp på rummet! Det känns tryggt. Där stoppade vi in pass och interrail-kort.

Gare du Lyon har tre olika hallar, väldigt mycket folk överallt! Lite sena, men med tanke på det vi sett av restaurangvagnarna hittills, bestämde vi oss ändå för att köpa med oss lunch.
    Vi hann fram till hall 2, spår 23, med en kvart till godo. För första gången skulle biljetterna visas före ombordstigning. Något kändes fel när jag plockade upp ’biljettmappen’ ur ryggan. Ja, just det.
    Efter en kort överläggning med Janne och Mari bestämde vi att de skulle hoppa på tåget, medan vi skulle försöka boka in oss på nästa.

Snabbt tillbaka till hotellet, medan Carin tog kölapp till Guest service. Jag var tillbaka på stationen 10.08. Tåget gick 10.07... Vi försökte boka om platsbiljetterna, men eftersom vi hade en tryckt biljett för alla 4, som vi bara hade en kopia på, så ville damen i luckan inte boka om. Vi blev tvungna att lösa nya platsbiljetter, färdbiljetten går ju på Interrail-kortet som tur är.

Så efter några extra timmar i Paris, kom vi iväg med 14.07-tåget. Janne och Mari mötte på stationen, roligt att ses igen! Vid incheckning på hotellet Barcelò Sants hade vi ändå tur och blev uppgraderade till en svit och bjudna på frukost. 👍 och vilken svit!
    Fjärrkontroll till toan är ett måste i fortsättningen. Undrar om dom finns att få för 12V 🤔?

Taxi till La Rambla, promenad och sangria, sen var den dagen över. I morgon Madrid.