Satellite
Show on map
  • Day 6

    Lake bled

    July 16, 2022 in Slovenia ⋅ ⛅ 26 °C

    Hallo lake Bled!

    Vandaag staat de reis naar lake Bled op het progamma. Een busrit van iets meer dan een uurtje (welke maar €2,10 kostte!)

    Samen met mijn kamergenoot Shelly ga ik hier heen. We verblijven het zelfde aantal dagen en hebben besloten samen bled te verkennen.

    Mijn hostel ligt op ongeveer 10-15 minuten van het meer en ligt in een schattig authentiek straatje.
    Het hostel is een eenmanszaak waardoor het een famille gevoel heeft.

    Na mijn backpack weg te hebben gelegd spreek ik met Shelly af bij het meer. Hier zitten we even aan het water, halen een ijsje en besluiten om een rondje om het meer te lopen.
    Een rondje om het meer duurde ongeveer 110 minuten en liet de mooiste uitzichten op het meer zien.

    Na de wandeling besloten we vroeg op de avond te aangezien we beide moe waren van de voorgaande dag.
    We hebben pizza aan het meer gegeten.

    Onderweg naar mijn hostel heb ik een rondje door het dorp gelopen, een dorp wat ondanks het toerisme echt nog als een authentiek dorp voelt.

    Bij aankomst in het hostel om 20:00 besloot ik onder het genot van een kopje koffie en het uitzicht op de bergen een boek in de tuin te gaan lezen.
    Om 21:30 begon het te stormen en te bliksemen, dit zag ik als het teken dat het tijd was om naar bed te gaan.
    Read more