Satellite
Show on map
  • Day 7

    Lake bled

    July 17, 2022 in Slovenia ⋅ ☀️ 26 °C

    Vandaag begint de dag om 09:00.
    Samen met Shelly heb ik tickets geboekt om naar vintgar gorge te gaan.
    Om drukte te voorkomen hebben we voor 10:00 tickets, maar aangezien ik weer eens te laat ben voor de bus hebben we onze tickets omgezet naar 11:00

    Tegen deze tijd is het top drukte in de gorge, maar dat kan de pret van de adembenemende uitzichten niet drukken.
    De wandeling duurt 1,5 uur.

    Na de wandeling worden we weer opgehaald door ons busje en zo lief als de chauffeur is brengt hij ons naar het kasteel in bled.
    Dit bespaart ons een 40 minuten steilen wandeling in 30 graden

    Het kasteel bevatte onder andere musea, er vertelde een man ons hoe ze vroeger boeken drukte (met behulp van honden leer!) en niet te vergeten de adembenemende uitzichten.

    Na het bezoek aan het kasteel was het ongeveer 15:00.
    Shelly en ik besloten om voor de rest van de middag aan het meer te gaan liggen.

    Om een uurtje of 20:00 besluiten we avond te gaan eten, hierbij sluit Andy, een jongen uit de US welke we aan het meer hebben ontmoet gezellig aan.

    We eten vanavond voor het eerst Sloveens eten wat erg lekker is. Wat het eigenlijk was heb ik geen idee van, ik heb namelijk exact het zelfde als Shelly genomen omdat ik niet kon kiezen…

    Voor de oplettende lezer heb ik twee dagen terug geschreven dat ik en Mackenzie dumplings besteld hadden en deze op gehaktballen leken.
    Zie op de laatste foto twee soorten dumplings.
    Brood dumplings links, en kaas dumplings rechts.
    Wij zijn er hier van overtuigd dat ze hier alles dumplings noemen
    Read more