Satellite
Show on map
  • Day 15

    La Spezia

    July 25, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 30 °C

    Vandaag staat de rest van Cinque Terre op het progamma!

    Eigenlijk zou ik vandaag moeten vertrekken, maar ik heb gister mijn verblijf met een dag verlengd.

    Izzy en ik vertrekken vandaag om 08:00 naar Cinque Terre.

    Het eerste dorpje van vandaag is Corniglia.
    Om in het dorpje te lopen moet je een trap van 382 tredes beklimmen. Het koppel uit New York heeft ons verteld dat dit een erg zware wandeling is van 30 minuten lang, zij hebben tussendoor drie keer moeten stoppen.

    Voor de wandeling houdt ik mijn hart vast.
    Uiteindelijk duurde het 10 minuten om naar boven te komen.
    Niets bijzonder aan.

    We wandelen wat door Coniglia en zien de mooiste uitzichten.

    Vervolgens nemen we de trein naar Manarola.
    Ik denk dat dit mijn favoriete plek is in Cinque Terre.
    Hier kan je absoluut prachtige uitzichten vinden.
    In het dorp lunchen we en genieten van het uitzicht.

    (Iets wat mij opvalt is dat de helft van de mensen welke hier rond loopt nederlands spreekt.
    Izzy vind mij maar sociaal tegen iedereen)

    Vervolgens vertrekken we naar Monterosso.
    Hier zwemmen we de rest van de middag.

    Om 19:30 gaan we door naar Riomaggiore.
    Het doel is om de zonsondergang te zien.
    We halen eten, vanavond staat er vis op het progamma.
    We klimmen vervolgens over rotsen om het mooiste uitzicht te krijgen.

    Helaas wordt het precies op dit moment bewolkt dus er valt weinig van de zonsondergang te zien.
    Ondanks dit hebben we een prachtig uitzicht over het dorp en de zee.

    Om 22:00 nemen we aanstalten om naar huis te gaan.
    Op het station komen we nog wat dronken mensen van het hostel tegen waar we mee kletsen terwijl we op de trein wachten.

    Onderweg naar het hostel halen we nog een ijsje. Wie krijgt er nou genoeg van Italiaans ijs?
    Read more