• Day 14

La Spezia

July 24, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag ga ik samen met Izzy (uit Canada) naar Porto Venere.
    Porto Venere wordt ook wel het zesje dorp van Cinque Terre genoemd.

We nemen de bus hier heen en kopen vervolgens direct een ferry ticket voor onze volgende bestemming.

De ferry gaat over een uur dus we lopen eerst wat rond in het dorpje.
    Hier vinden we een plekje met prachtig uitzicht dus blijven we hier wachten tot het tijd is voor de ferry.

Op weg naar de ferry komen we twee mensen (Nederlandse broer en zus) uit het hostel tegen, zij gaan met ons mee naar palmaria.

Palmaria is een eiland vlak bij Porto Venere. Hier zwemmen we wat en spelen kaart spelletjes.

Om 18:30 komen wij er achter dat we onze ferry hebben gemist. Een uur later konden we mee op een andere ferry van een ander bedrijf.

Izzy en ik lopen nog wat rond in Porto Venere om vervolgens de bus naar het hostel te nemen.

Izzy wilt vanavond graag hamburgers eten, en dit doen we dan ook.
    We halen deze af en eten deze op in een parkje.
    De rest van de avond wandelen we rond in La Spezia, om vervolgens om 23:30 terug in het hotel aan te komen.