Satellite
Show on map
  • Day 28

    York

    August 7, 2022 in England ⋅ ⛅ 22 °C

    Goedemorgen York!

    Vandaag vertrekken Tabea en Naila helaas al weer :(
    Voordat zij vertrekken brengen we samen nog de ochtend door.
    We drinken thee, halen ontbijt de supermarkt en eten dit op in een parkje.
    Hier kletsen we de rest van de ochtend tot 12:00.
    Ik neem afscheid van de meiden (wat zijn het een schatten) en ga vervolgens de rest van de dag alleen verder.

    Ik wandel naar een koffieshop om hier koffie te drinken en een scone te eten.
    Dat moet je toch minstens een keer doen wanneer je in Engeland bent?
    Dit was heerlijk.
    Hier neem ik een brownie to-go mee. Een meisje uit het hostel had deze gister uitgedeeld, en dit was de lekkerste brownie ooit!

    Naast de koffieshop was er een marktje, hier heb ik onder het genot van mijn luisterboek rustig over gelopen.

    Vandaag is echt een chill dag, ik ga vervolgens namelijk op een bankje op een pleintje zitten.
    Hier wordt vervolgens een straatact uitgevoerd. (Nee ik heb geen geld gedoneerd haha)

    Vrijwel direct na de eerste straatact begint de volgende. En drie keer raden, dit was exact de zelfde act!
    Wat blijkt, er waren drie verschillende mannen roterend de zelfde act op het plein aan het uitvoeren.
    Dan gaat de magie er toch al wel snel af.

    Vervolgens loop ik de rest van de dag door de stad heen. Ik bezoek kleine winkeltjes en bewonder de architectuur.

    Onderweg kom ik een parkje tegen. Hier stonden verschillende ruïnes.
    Aan het eind van het parkje kom ik uit bij het water, hier was opnieuw een marktje, erg leuk om tussen de spulletjes te snuffelen.

    Om 17:00 vertrek ik terug naar het hostel.
    Hier doe ik voordat ik ga koken wat saaie bezigheden als de was.

    Tijdens het eten ontmoet ik Nathalie (uit Duitsland) en Anthon (uit Australië) en klets hier de rest van de avond mee.
    De gemeenschappelijke ruimte sluit om 10:00 en we besluiten het dan ook voor gezien te houden.

    Aangekomen op de kamer kleed ik mij om en wil ik naar het toilet gaan. Alleen is deze bezet. Dat wordt dus wachten.
    Na 45 minuten is de badkamer nog bezet, en komt er geen gehoor uit de badkamer.
    Samen met twee kamergenoten kloppen we meermaals op de deur en roepen met de vraag of alles oké is.
    Na 20 minuten komen we er achter dat de deur klem zat en iemand het licht aan had laten staan. Dit vonden we uiterst hilarisch.

    Op de kamer klets ik wat met kamer genoten, totdat het licht met veel kabaal uit gaat.
    Een van onze kamergenoten heeft de lampenbol er uit gedraaid en houdt deze opstandig vast. Hierbij schreeuwt hij “Ik wil gewoon slapen!! Jullie krijgen deze lamp nooit meer terug en ik neem hem mee naar huis!!!”

    Twee avonden eerder had deze meneer (30+) de lampenbol los gedraaid, maar in de lamp laten zitten. Hierbij had ik hem verteld dat dit gevaarlijk is aangezien deze er uit valt en gevraagd of hij in het vervolg de lichtknop wilt gebruiken.

    Na een hoop kabaal kregen wij de lamp terug en gingen wij allemaal slapen.

    Later op de avond moest ik hoesten. Ik pakte mijn waterfles uit de la en ging weer liggen. De jonge man boven mij was weer erg aan het zuchten en zei “stop moving” (hij lag boven mij).
    Vervolgens draaide ik me om, en drie keer raden; ik kreeg een verlengsnoer tegen mijn hoofd een gegooid! Bizar.

    Ik trok hard aan zijn arm welke over de bed rand heen lag en ben vervolgens vredig gaan slapen.

    Morgen staat Lake District op het progamma!
    Read more