Satellite
Show on map
  • Day 38

    Inverness

    August 17, 2022 in Scotland ⋅ ⛅ 18 °C

    Goedemorgen!

    Vanochtend gaat de wekker vroeg. Om 07:45 ben ik bij het station voor mijn tour.
    De tour duurt 12 uur en gaat onder andere naar Loch ness en Isle of Skye!

    Wanneer ik de bus in stap is er alleen nog plek achter in. Even later komen er vier oudere amerikanen naast mij zitten.
    Zij beginnen direct over alle kleine dingetjes te klagen :(

    Onze eerste stop is 30 minuten rijden. Onderweg hier naartoe genieten we van de prachtige omgeving.

    De eerste stop is bij schotse hooglanders. Als je het mij vraagt het hoogtepunt van de dag!
    We mochten de koeien wortels geven en konden ze aaien!

    Vervolgens stoppen we bij een kasteel ruïne en een uitzicht punt! Dit was erg mooi.

    De volgende stop was het Eilean Donan castle. Deze stop duurde een uur, en er was de mogelijkheid om het kasteel binnen te gaan.
    Dit kostte £20 (€24) dus kies ik er voor om niet naar binnen te gaan.
    In plaats daarvan haal ik een kopje koffie en geniet ik van de omgeving.

    Tijdens het rijden verteld de guide over de geschiedenis en omgeving. De guide is erg slecht te verstaan en ik moet er veel moeite in steken om te horen wat hij zegt.
    Daarnaast is de guide niet enthousiast en komt zelfs verveeld over.
    Door de combinatie hiervan haken mijn gedachten voor een groot deel van de tour al snel af.
    (Erg jammer, als in hoor van de meiden hoe hun tour was is dat toch erg anders. Zij hadden een tour guide in een kilt en op blote voeten welke in al zijn enthousiasme de tour gaf.)

    Na een aantal stops bij uitkijk punten komen we in portree aan! Een klein vissersdorpje
    Hier haal ik fish and chips (dat moet je wel een keertje gedaan hebben aan het water!) en zit ik een poosje aan het water van de omgeving te genieten.
    Verder wandel ik de rest van de tijd door het kleine dorp.

    Als volgende staat de Isle of Skye op het progamma!
    Hier kijk ik mijn ogen uit! De omgeving is hier prachtig.
    We stoppen meermaals bij uitkijk punten.

    Rondt 17:00 verteld de tour guide dat we aan onze weg terug gaan beginnen.
    Precies op dit moment begint het te regenen, we hebben dus erg geluk gehad de gehele dag.

    De terug weg duurt 3 uur en ondanks het prachtige uitzicht duurt dit wel lang. Intussen doet iedereen in de bus een dutje

    Om 20:00 komen we terug in Inverness.
    Ik ga naar mijn hostel en maak bij direct klaar voor de nacht.

    Het was een lange, maar erg mooie 12 uur!
    Read more