Heilung Europa tour

October 2022 - January 2023
3 maanden weg met heilung.
Merchandise & warrior reisblog

Hoofddorp - Kopenhagen

October 25, 2022 in the Netherlands ⋅ ⛅ 15 °C

16:00 bus pickup in Hoofddorp. Volledig ingepakt met 1 koffer een rugzak en een duffelbag.

De tourbus is erg luxe, we zijn met 6 opgestapt en de oudere ervaren bandleden hebben wat ons en outs uitgelegd wat wel en niet kan in de bus. Zoals alleen nr. 1 op het toilet, geen schoenen op het tapijt en je vooral niet schamen, want met 12 leven in een bus... Je leert alles kennen.

We zijn gestopt in Duitsland voor super slecht tankstation eten.

Uiteindelijk in slaap gevallen na wat wagenziekte, zie foto van mijn uitzicht in mijn bunk bed. Toch prima wakker geworden in Kopenhagen.

Kopenhagen - Showdag 1

October 26, 2022 in Denmark ⋅ ⛅ 12 °C

Aangekomen bij onze eerste show locatie, forum Copenhagen.

Zoals verwacht in de trailer die in Marseille netjes is ingepakt met een mooi systeem waar je alle merch goed kan vinden. Totaal overhoop gegooid omdat ze in Duitsland gewisseld Zijn van trailer. Dit betekend uitzoeken van 600 dozen. Duizenden items. Boven op het afgeven van de items aan het bedrijf die vandaag tijdens de show alles gaat verkopen. Met andere worden gaos....

Petri en ik hebben de hele dag staan sjouwen en damage control uitgevoerd. Iets wat veel energie heeft gekost maar we hadden helemaal geen keus.

De show heb ik niet kunnen zien maar het zal wel goed zijn geweest.

Kopenhagen - vrije dag 1

October 27, 2022 in Denmark ⋅ ☁️ 15 °C

Heerlijk geslapen in de bus, mocht ook wel na zon zware werkdag als gisteren.

Gelukkig hebben we vandaag een vrije dag waar je zelf in kan vullen wat je wil doen. Echter zijn er twee workshops die ik graag wil volgen. Een zang workshop voor de warriors en een traditionele Deens Borduurwerk workshop.

In de ochtend heb ik lekker met mira koffie gedronken en een broodje gegeven. Daarna ben ik met annicke de stad in gelopen opzoek naar spullen voor het borduren. Ik had al wat dingen bij me maar geen raam.

Het was erg gezellig en we zijn lekker kringloopwinkels af gegaan en alles wat ons interesse wekte.

De zang workshop was voornamelijk gebaseerd op adem werk, heel fijn als nieuwe vocalist om deze techniek te leren kennen.

In de avond zijn mira, annicke, emilie en ik naar de borduurwerk workshop gegaan. Het was in een leuk klein Deens appartement met nog twee andere deelnemers. We hebben het zo geheten filling embroidery geleerd. Erg leuk en wat een rust gaf het me. Helemaal relaxt en voldaan terug naar de bus want rond middernacht vertrekken we naar Zweden.

Stockholm - showdag 2

October 28, 2022 in Sweden ⋅ ☁️ 13 °C

In de ochtend aangekomen bij onze tweede locatie. We hebben een app waar we alle schema's zien wanneer wat gaat gebeuren op een dag. De meeste dagen moet ik rond 8/9 uur paraat staan om de trailer te gaan uitladen. De merch zit achterin dus zijn we vaak als laatste aan de beurt.

Gelukkig hoeven we op dit soort dagen ons niet druk te maken om eten en drinken, de hele dag word dit voor ons geregeld.

Scm is het bedrijf wat zowel in Copenhagen voor ons verkocht als ook voor Stockholm en straks Helsinki. Ze hebben alle dozen gemarkeerd met tape dus vandaag hoeft niet alles uit de trailer.

Petri en ik hebben wel besloten om al die dozen opnieuw te tellen en te ordenen. Deel 2 van de daar controle.. Dit heeft ons uiteindelijk de hele dag gekost, ook de avond maar op een rustig en gemakkelijk tempo. Doordat we dit zo hebben gedaan konden we onze administratie gaan opbouwen, een eigen systeem met makkelijk restock en een basis voor de hele tour.

Uiteindelijk sliep ik pas om 2 uur en om 6 uur worden we afgezet bij de ferry om naar Finland te gaan. Echter heb ik besloten last minute een vlucht te boeken naar Helsinki. Dit bespaart mij 12 uur boottocht waar ik zee ziek ben en een dagje vrij in mn oude thuisstad..

Helsinki - vrije dag

October 29, 2022 in Finland ⋅ ⛅ 8 °C

5:30 klaar wakker, snel nog mn route checken om op tijd aan te komen bij het vliegveld. De ferry was meer centraal dus ben daar voor dat iedereen wakker was snel uit de tourbus gesprongen. Het was nog even stressen want het was so vroeg en toch bleek het niet zo simpel te zijn om naar Stockholm Airport te gaan. Uiteindelijk een snelle beslissing genomen en een super dure taxi gepakt. Die mij bij de deur afzetten van het juiste trein station, hier was een fast train naar Stockholm Airport. Hier heb de fast lane optie bij geboekt en kon zo het vliegtuig in om 08:00.

Ik had die nacht veeel te weinig geslapen en veel gewerkt er voor dus ik was gebroken. Gelukkig bestaat er op Helsinki Airport, sleeping lodges die je voor een paar uur kan huren om te slapen of je transfer te overbruggen. Hier heb ik tot twee uur in de middag geslapen.

Vervolgens terug naar mn oude routine in Helsinki. Het was geweldig om terug te zijn!! Ik heb genoten van mn oude plekjes, winkeltjes en weer de sfeer te proeven van de stad die mij onwijs heeft veranderd.

Ook fijn om even tot rust te komen. Na wat wikken en wegen en wat motivatie van Michael ook een hotel geboekt voor de nacht. De tourbus zou ook pas om 01:00 aankomen in Helsinki en ik wilde daar totaal niet op wachten.

Hotel was 10 min lopen van de ice Hall waar de volgende dag onze show zou zijn. En ook in het verlengde van mijn oude straat. Zo gek om in een hotel te slapen ben de bus te nemen die je eerst nam naar je huis. .

Ik ben nog even in de sauna geweest en daarna heerlijk 10,5 uur geslapen.

Helsinki - showdag 3

October 30, 2022 in Finland ⋅ ⛅ 8 °C

Wakker worden was een genot in het hotel, zo veel slaap gehad. Het ontbijt was erg goed dus niks te klagen!

De wandeling naar de ice Hall was erg bekend eentje wat ik vroeger vaker maakte. Iedereen was overwhelmed door de ferry, sommige hebben gefeest, sommige alleen maar geslapen en een hoop gerelaxed. Maar ook hoorde ik dat hij best bewoog dus heb er zo goed aan gedaan om te vliegen.

Deze show hebben we heel goed voorbereid.. Alles was Ingepakt ik hoefde alleen nog maar de restock te doen en petri was druk bezig met een missende doos te vinden.

De gehele dag bleef erg relaxt, ook nu verkopen we niet zelf dus viel het wel mee qua werk.

Ik heb eindelijk wat van de show kunnen zien wat nieuwe choreografie mee gepikt voor de warriors.

Vandaag heb ik goed als kwaadschiks ook meer geleerd over hoe je moet werken als een merchandiser. Wat gross sale is en hoe belangrijk het is je administratie op orde te hebben. Na de show was er heel wat geld missende en gelukkig kon ik wat wijs maken uit petri zijn papier werk. Gelukkig zat de fout in het systeem van de scm en niet ons.. Geen geld was missende uiteindelijk.

Maar dit betekende wel dat ik de teugels in handen moet nemen en alle nummers op orde moet hebben voor dat we de venue binnenlopen. En petri wat eigenlijk head of merch is en ik leer van hem zal nu meer omgedraaid worden.. Ach ik zou Nina niet zijn als ik niet de leiderschap rol neem en mij er wel doorheen bluf.

Maar voor nu tijd voor een afterparty! Onze bus was vol met finnen die wel kunnen feesten.

Helsinki - Warschau : Reisdag

October 31, 2022 in Poland ⋅ ☀️ 10 °C

Een lange reisdag voor de boeg, maar we hadden niet verwacht zo lang.

Ik merk dat ik het bijhouden van de reisblog lastig vind vooral omdat te veel op mn telefoon zitten in de bus mij wagen ziek maakt. Showdagen ik het veel te druk heb en vrije dagen veeel te druk bezig ben met genieten van waar ik ben.

Maar goed.. dus lange reisdag, dit bekend we zijn in de nacht na de show vertrokken in de bus. we hebben twee bussen want de crew is enorm. ik zit samen met alle warriors, lili refrain onze Italiaanse support act (super toffe meid).

de rit zou in totaal iets van 16 uur duren, dit met zonder breaks, wat natuurlijk niet te doen is als je bedenkt dat je in de bus maar heel weinig ruimte hebt, een wc om alleen maar te kunnen plassen en weinig manieren om je te kunnen verzorgen of eten te bereiden. we hebben wel een water koker, koelkast en magnetron maar dat met 12 man per bus is niet genoeg.

deze dag heb ik mij prima vermaakt, het voelt alsof ik met al mn broers (ik zit met 8 mannen in de bus) op vakantie ben in een caravan. de een zit te gamen op de xbox, de andere verteld vieze moppen en de andere is een boek aan het lezen of dompelt een beetje weg. ik vermaak me daarom ook echt meer dan prima! dit zijn ook de dagen dat je elkaar goed leert kennen en het zijn allemaal stuk voor stuk schatten!
    zeker als je ineens een paar uur wakker word en je merkt dat je bent ingestopt met een dekentje. ik heb alleen maar liefde voor deze heren en ben blij dat ik de weinige vierkante meters met hun deel.

zoals eerder gezegd kan je alleen maar plassen in de bus, dus dit houd in dat je gelimiteerd ben aan de was van de tankstations waar we stoppen. helaas was dit door de management niet goed ingecalculeerd waardoor we een accident hebben gehad. Edward kon het niet meer ophouden. dit resulteerde in een defecte wc en veel schaamte vanuit hem.

ondanks de fijne dag die ik heb beleefd met al mn warrior broers, is iedereen van de crew en de band er van overtuigd dat 20 uur in een bus zitten met maar kleine stops niet humaan is! gelukkig hebben we een hotel overnachting en een vrije dag in Warschau voordat we weer door vaan naar Krakau voor de volgende show

Warschau - Vrije dag

November 1, 2022 in Poland ⋅ ⛅ 14 °C

Zo wat heb ik heerlijk geslapen in het hotel. fijn om na een lange rit een normaal bed te hebben en een douche. Helaas was er nog een hoop computer werk stress voor de merk maar gelukkig wilde petri dat opvangen (hij was per vliegtuig gekomen had had niet zon sterke behoefde aan een vrije dag dan ik )

Vandaag ben ik op pad gegaan in een stad waar ik nog nooit ben geweest daarnaast was mijn eerste keer in polen ook door heling afgelopen zomer.

Ik heb mij toegevoegd bij Bella, Kai, Lili en Emilie en we zijn met de tram naar het centrum gegaan. hier zijn we ons langzaam richtig the old town gaan verplaatsen. wat een mooie stad! we hebben genoten van een warme chocolade melk, gewinkeld in een marktje en cultuur gesnoven.

het was Allerheiligen wat in polen een grote feestdag is, iedereen was daarom ook op straat en veel winkels waren gesloten. We hebben alsnog een restaurant gevonden waar we de traditionele perogi konden eten, dit zijn een soort dumplings.

ivm met Allerheiligen hadden we gehoord dat het super speciaal is om naar een begraafplaats te gaan, het is traditie om daar kaarsen te branden. dit zijn we eens gaan checken en heel eerlijk ik heb nog nooit zo iets moois gezien. de mega begraafplaats was verlicht met duizenden kaarsen. het was erg speciaal en we waren er allemaal zo van onder de indruk!

hierna snel terug naar het hotel want dus bus zou weer laat in de avond vertrekken richting onze volgende bestemming

Krakau - Showdag 4

November 2, 2022 in Poland ⋅ ⛅ 15 °C

Krakau.. Niet veel te vertellen dan het was een lange werkdag. Vooral veel geregel voor de merch, vandaag ook weer iemand die voor ons verkoopt. Maar dit ging niet zoals gepland dus heb even mn management skills in gezet en uiteindelijk tot alles goed geregeld.

Dit is zo'n dag waar ik niks anders zie dan merch, de truck en petri mij collega.