Hemma igen

May 20, 2017 in Sweden ⋅ ⛅ 9 °C

Nu är vi äntligen hemma igen efter 24 dagar på äventyr. Så otroligt mycket vi har fått vara med om under alla dessa dagar. Allt har fungerat fantastiskt bra utan några som helst bekymmer. Men sista dagen hade vi verkligen tur i oturen. Ett fäste i den näst minsta av de tre takluckorna på husbilen var sönder redan när vi åkte iväg. Vi tänkte att detta inte var någon panik, utan att vi skull fixa detta när vi kommit hem. Någon gång efter Gävle blåste den upp av sig självt. Vi tänkte inte så mycket på det utan stängde igen den bara. När vi passerade Sundsvall hände detta igen. Bekymtet denna gång var att samtliga fästen då gått sönder, vilket medförde att luckan blåst loss och landat någonstans vid hylla G30 bredvid bokhyllan Billy på Ikea😲
    Bara att tejpa igen hålet och ringa och beställa ny lucka för montering. En himla tur att detta hände på väg hem och så förhållandevis nära hem också. Men hela resan har gått så bra så detta var bara en struntsak i samnanhanget.
    Tack för den här gången. Ner resor kommer det garanterat att bli. Vi har verkligen fått blodad tand..