Nkuruba Forest Reserve part 1

August 3, 2023 in Uganda ⋅ ☁️ 25 °C

Vooraleer we vertrekken uit Queen, zijn we snel nog een kijkje gaan nemen bij Kyambura Gorge. Dit is een kloof van 16km lang... Wij waren zeker onder de indruk.
    Wannes zijn eerste keer local lunch onderweg & ineens de laatste keer dat hij geit eet. Emely genoot met volle teugen, maar Wannes zijn gezicht spreekt voor zich.
    Verder zijn we aangekomen bij de Crater lakes vandaag. Het eerste wat we zien: aapjes. Écht overal! Tent opgezet en onze campsite eens gaan ontdekken, want het is gelegen aan een kratermeer. Beetje gerelaxed, mensen tegengekomen van de chimp trekking. Even een praatje gedaan tot er plots een aapje de volledige tros bananen van tafel kwam pikken en dat voor onze ogen in de boom op at. Wannes ging een filmpje maken en zat heel dichtbij. Hij dacht zelfs dat hij het kon aanraken, maar besefte al snel dat de aap het er niet mee eens was. 😜
    Emely wou heel graag een plonsje nemen in het meer... tot ze een kindje hoorde wenen door een bloedzuiger...
    We hebben zelf eten gemaakt deze avond en het was een hele uitdaging om de bbq aan te krijgen, maar het is ons gelukt! Tijdens het koken moesten we onze pot verdedigen tegen de velvet monkeys, want die waren genadeloos. Heel veel gelachen voor de rest!
    (De velvet monkeys hebben trouwens felblauwe ballen #blueballs)