• Day 16

Murchison Falls part 1

August 6, 2023 in Uganda ⋅ ⛅ 31 °C

Redelijk korte rit van Ziwa naar Red chili hideaway (onze lodge). We slapen twee nachten in een banda (eindelijk, we kunnen ook wel eens wat luxe gebruiken na al dat kamperen...)
    Emely knock-out tijdens de rit, zeer moeilijk om ze wakker te krijgen. Ken moest vlees kopen voor een ranger, dus we zijn even gestopt aan een lokaal marktje. Een beenhouwer hier is verre van eentje in België... het vlees hangt gewoon buiten, vol vliegen en wordt met de losse pols & een kapmes op een blok hout gekapt. Ook vissen ondergaan dezelfde behandeling 😱. Wij waren ondertussen wat gaan rondsnuisteren op zoek naar een leuk souvenir. Uiteindelijk alleen kleine bananen meegenomen voor onderweg 😀.
    Eindelijk onze eerste schildpad gespot! Even gestopt om het van dichtbij te bekijken, maar dat bleek nogal traumatisch te zijn voor het beestje want het plaste van schrik...
    Volgende stop waren de Murchison Falls zelf! Het was echt een warme dag in de auto, dus de gratis douche was écht welkom! Wij waren volledig onder de indruk... Het zijn weliswaar de krachtigste watervallen ter wereld! 300 kuub/sec in een breedte van 6m. Genoten van het uitzicht (de zon ging bijna onder), wat gelachen met Ken & met onze voetjes in het water nog wat plezier gemaakt. Beter kon het niet zijn!
    Vanavond zal Ken zijn eerste nacht in onze tent tegemoet gaan, want alle drivers voorzieningen waren volzet. Hij is alvast benieuwd... 😜