Murchison Falls part 2

August 7, 2023 in Uganda ⋅ ☁️ 29 °C

Vandaag weer vroeg opgestaan voor safari! 6u vertrokken en wij weer bij de eerste in het park. Vrij snel een hyena gespot in het donker die de weg overstak. Ook een familie olifanten die de weg overstak (+-10). Doorgereden & vlak nadien leeuwen gespot! 3 welpen! 2 van 2 maanden oud, 1 van 6 maand. Ook 2 leeuwinnen die wat op afstand bleven, maar de welpen zaten echt vlak voor onze auto!
    Lange tijd staan kijken; ze reageerden op de Jackson heartebeast die ook op de weg stonden. Cool!
    Verder in het park : Great hornbills, oribies, uganda kobs, buffalo's,... Zelfs giraffen en olifanten vlak voor onze auto. Leuke gids (uiteraard weer een gepassioneerde vrouw geregeld door Ken 😜) Heel de rit proberen om luipaarden te spotten in bomen.. via de telefoon kregen we door dat er eentje gespot was, gas bijgegeven maar net te laat aangekomen, jammer. Op het einde plots wel een kill gespot (oribi) van een luipaard in een boom, wel chic!
    Direct nadien boottocht... krokodillen, nile biertje gedronken op de Nijl zelf! Nijlpaard jong van 1 dag oud max, de placenta hing nog aan de mama.
    Opnieuw de falls bekeken, ditmaal vanuit de boot.
    Nadien mau mau gespeeld, geluierd & dan zijn we zelf op avontuur gegaan. Wannes had bijna ruzie met een baviaan.. we hadden schrik dat we kannibalen gingen tegenkomen, maar we bleven dapper het spoor van een hippo volgen. 5 pumba's versperden ons de weg, dus we zijn maar snel teruggedraaid om de zonsondergang te gaan spotten op de brug (veilige plek). Ken kon het niet geloven 😜
    Oorverdovend geluid van de kikkers! Grote lizard aangeraakt die tussen 2 stenen zat, iemand dacht dat het een slang was...
    Wannes heeft nog eens 3 hartaanvallen gekregen: hij liep op 5m van een nijlpaard op onze slaapplek en klopte op de verkeerde banda aan, dus hij was ook nog eens paniek dat hij niet binnen geraakte... Vervolgens rolluiken dichtdoen langs buiten, samen met een dikke pad die op Emely haar voet sprong (ei) en Wannes aanviel haha. Nadien toen het licht uitging zat er een dikke kakkerlak op ons muskietennet. Wannes vloog in de lucht; maar heeft zijn angst wel dapper overwonnen, zijn sloef was sneller dan de kakkerlak. Emely heeft vooral gelachen, zoals altijd, hèhè. Oef bedtijd.. slopwel