Murchison Falls part 3

August 8, 2023 in Uganda ⋅ ☁️ 28 °C

Een tweede ochtend game drive in Murchison om ons geluk verder uit te testen. Al snel zagen we 2 leeuwinnen, maar die werden nogal omsingeld door toeristen. Wij volgden eentje van de twee die richting de bosjes liep, hèhè. Direct hierna zagen we een luipaard, deze keer in de boom. Het was op ongeveer dezelfde plaats dan waar we het waren misgelopen. Ook weer veel Giraffen op het einde van de rit, verveelt nooit. Voor de eerste keer ook een patas monkey gezien, die zijn leuk.
    In de namiddag hebben we een wasje gedaan & een dutje (Emely toch). Wannes heeft de camera proberen maken, want daar is helaas iets mis mee... Hopelijk gaat die nog een weekje mee 😱
    Tijdens de evening game drive nog 3 leeuwen gezien, die precies op pad gingen om te jagen. We zijn ook gestopt aan de hippo Pool, onze bush campingspot. Daar zagen we een hele groep buffels weglopen van vermoedelijk een leeuw. Onze gids (Patricia) zei dat we in die buurt ongeveer gaan rondkijken vannacht.
    Nadien hebben we onze tent dan ook opgezet & hout gesprokkeld voor een kampvuur. Het vuur aankrijgen, was een hele uitdaging maar het is gelukt! Snel gegeten en vertrokken voor een night game drive. De bedoeling is dan om de grote katten te spotten. Na een uur (ietwat teleurgesteld) rond te rijden & buiten de kangoeroemuizen niets te zien, gingen we terug naar het kampvuur voor ons pintje te drinken. Nog voor we dat konden openen zei Patricia dat we direct in de auto moesten zitten om terug op pad te gaan (ze werd gebeld door een andere gids). Zo gezegd, zo gedaan en ja hoor: vlak voor ons een pride van 8 leeuwen (waaronder 1 mannetje 😱). Een leeuwin had een Uganda kob gekilled en het mannetje was dat met twee welpjes gulzig aan het opeten, de rest mocht enkel toekijken... Net zoals wij, wauw!
    Echt genoten en een lange tijd staan toekijken. Soms werd het een beetje eng door de indringende blikken van de leeuwen in onze richting... als ze wilden, konden ze direct op de auto springen en wij zouden het dakraam nooit op tijd toekrijgen...
    Wanneer we wilden vertrekken, was het bijna van dat... een jonge leeuwin zette de achtervolging in achter onze wagen, maar Ken gaf wat gas bij. Oef!
    Bij de tent nog wat jakhalzen gezien en veel hippo geluiden gehoord... nog even met zen allen genoten aan het kampvuur van ons pintje (eindelijk) en van wat we zonet hadden bewonderd... Klaar voor onze nacht in het park, spanneend!