Sapa Eden Hotel, Sapa

March 15, 2016 in Vietnam ⋅ ☁️ 10 °C

Vi ankom tidligt om morgenen til Sapa, hvor vi blev hentet og kørt til vores hotel Sapa Eden Hotel. Her fik vi morgenmad, og så tog vi afsted på vandretur i bjergene de næste 5-6 timer. I starten var det meget tåget, hvilket kun blev tydeligere på billeder, men vejret klarede heldigvis op i løbet af dagen. Da vi kom hjem lå vi på værelset, hvor vi fik en lille morfar. Om aftenen spiste vi på hotellet, så film på værelset og faldt derefter tidligt i søvn, så vi var klar til dagen efter.
    På anden dagen var vi endnu en gang ude og vandre tidligt på dagen. Turen varede dog kun 4 timer, og vi var derfor tilbage ved frokost. Efter frokost besteg vi Fansipan, der er Vietnams højeste bjerg. Måden vi besteg bjerget på, var vha. verdens længste cable car (6 km). Undervejs gyngede vognen ret meget grundet en meget voldsom blæst. På toppen var udsigten helt fantastisk, og vejret var klart nok til at man kunne se alle de andre bjergtoppe. Om aftenen blev vi kørt til Lao Cai, hvor vi blev smidt på nattoget til Hanoi.