JAISALMER-KHURI

July 7, 2017 in India ⋅ ⛅ 35 °C

Jaisalmer va ser un punt estratègic durant la ruta de la seda entre l'Índia i l'Àsia Central. Avui en dia, els seus edificis són Patrimoni de la Humanitat. El despertador sona a les 7 i ens dutxem, però ens adonem que ens hem aixecat una hora abans així que tornem a dormir. El despertador de l'Oriol no sona i ens llevem tard.
    A Jaisalmer ens espera un guia que parla espanyol i amb molta quantitat. Primer visitem el llac artificial amb unes construccions per a les incineracions i veiem com construeixen un pantalà fet de canyes de bambú i cordes. Ell ens explica que hi ha 18 idiomes oficials a la Índia però molts dialectes. Que hi ha 7 religions que conviuen sense conflictes i moltes altres coses. Seguidament ens porten a la ciutat i veiem els carrers, les botigues i els edificis amb els seus decorats. El joan, l'Oriol i la mami es compren pantalons amples llargs per no passar tanta calor. Veiem un carrer decorat amb guirnaldes plata i un dibuix de Ganisha que ens indica que hi ha hagut una boda. Després anem a dinar a un restaurant vegetarià que ens recomana el guia, també molt bo i molt barat. Es deia Natraj. Sortint del restaurant, la mami va comprar uns bols plata per servir el menjar.
    Després anem cap al resort al poble de Khuri on ens reben amb una ampolla d'aigua freda. Cap a les 17:30 agafem els camells i fem un passeig tot pujant les dunes. Veiem com les noies treien l'aigua dels pous i la porten al poble amb recipients. Els camells també beuen aigua i finalment seguim el camí. A dalt de les dunes, observem com el sol va decaient. Tornem amb els camells, ens reben amb un aperitiu i música i sopem de buffet hindú. Després col·loquen unes lliteres al pati i dormim la família a fora amb un vent molt agradable. Els altres turistes (uns irlandesos i uns francesos) van a dormir al desert.