Nu har vi kommit 'hem'

February 4, 2018 in Portugal ⋅ 🌧 13 °C

Varmvattenberedaren är bytt och vi har flyttat in i ’vår’ lägenhet på Rua dos Frias 3. Olga och Antonio kom och hämtade oss med bil och så lämnade vi vår fina lägenhet Casa Praça. Den var så fin så vi hade gärna bott kvar där till april... den här lägenheten har en fantastisk balkong med utsikt över hela Funchal, den är rymlig - 4 rok + stor övervåning. Övervåningen är mest som ett stort lekrum med en massa gosedjur, spel, basketkorg mm.
    Casa Praça var dock ett strå vassare, jättefräsch och ’allt’ fanns. Nåja, vi vet inte vad det skulle kostat att bo där i 2 månader... Nu bor vi här.

Dukade fram ett par glas vin på balkongen, hittade en vas med fina blommor, kan vara snyggt därute... men en vindby välte hela härligheten. Ingen större katastrof, en liter vatten rann ut på balkong och grannarna under, men dom var inte ute som tur var. Tacka vet jag taniga svenska blommor, dom välter inga vaser. Så en fantastisk fiskmiddag, särskilt Carins svärdfisk var helt superb. Vi träffade ett engelskt par som bjöd på många goda tips att utforska framöver.

Regnet smattrar hemtrevligt utanför, extraelementet är på, nu är det bara att dra täcket över huvudet och se vad morgondagen bjuder på.