En vanlig dag

March 16, 2018 in Portugal ⋅ ⛅ 17 °C

Ja, nu har lugnet lagt sig efter Mattias och Felixens besök och dagarna är ’som vanligt’ igen.
    Som idag till exempel. Går ner till bageriet på morgonen och köper bröd till frukost. Äter frukost... kollar läget... vädret, wordfeud, mail och blogg, världen... sen en promenad nerför backen till stan.
    Tre stora kryssningsfartyg i hamnen, MSC Musica, Aida Blu och Berlin, de två första brukar vi se hemma också.

Går till Saluhallen, mycket folk och extra mycket grönsaker eftersom det är fredag. Köper dourada till middag, grönsaker och så hem till lunchen. Går ståndaktigt förbi restauranger och snabbmatsställen som det doftar gott ifrån. Lite överbliven pasta och tomatsås till lunch. Siesta...

Läser ut ”Och i Wienerwald står träden kvar” av Elisabeth Åsbrink. Ruskig och märklig historia om andra världskriget och Ingvar Kamprads samröre med nazismen och hans vänskap med juden Otto.

Fint väder idag, så vi går en sväng till ner på stan. Ett glas vin i solen, medan Aida lägger ut.
    Så här skulle man ha det, som Carin brukar säga.

Nu hemma igen, snart ska douradan i pannan och sen Designated survivor på tv.
    En dag, ett liv...