Kivik, utan marknad...

October 19, 2020 in Sweden ⋅ ⛅ 7 °C

Nu har vi hamnat i Kivik. Idag var det riktigt svårt att hitta nåt ställe för natten. En camping var för tråkig, en annan var stängd och en tredje var försvunnen. Till slut ställde vi oss nere i Kiviks hamn. Det stod visserligen camping förbjuden, men det verkar det göra på alla parkeringar. Det har jag aldrig lagt märke till förut 🤔. Parkeringen var helt tom, så jag tyckte att vi kunde stå där, trots skylt.
    Vi tog en promenad i hamnen och kom till Buhres fiskaffär. Där var en trevlig tjej som tipsade om var vi kunde stå. Så nu står vi även idag på ett jättefint ställe, strax utanför Kivik och med havet precis framför oss. Vi står här tillsammans med fyra andra husbilar, i mörkret.
    Kan ju alltid hoppas på en fin morgon imorgon också, då kommer vi att se solen stiga upp ur havet.

Och vad har hänt idag, då...?

Först åkte vi till Wanås konstmuseum, stängt idag. Men de har också en skulpturpark som var öppen, där konstnärer från hela världen bidragit med mer eller mindre konstiga verk. Ändå intressant och en fin promenad var det. Lunch i bilen.

Sedan åkte vi till Forsakar. Där finns Forsakarravinen med Skånes högsta vattenfall, hela 10 meters fallhöjd! Inte så imponerande kanske, men vem har sagt att det måste vara jättehögt. Det här var ändå fint, där det plötsligt dök upp i bokskogen.

Kvällens meny, fisksoppa med räkor från Buhres.
    Carin fortsatt förkyld 🤧, men hon hänger med!