Meland s Afrikareis

December 2020 - May 2021
A 145-day adventure by Meland s Wältreis & Andrea Read more

Addo-Elefanten-Nationalpark

January 10, 2021 in South Africa ⋅ ⛅ 22 °C

Vom Westerncape sin mr über d’Garden Route ins Easterncape. Bi Port Elizabeth verby gfahre zum Addo Elephant National Park.
    Unseri Lodge isch kli usserhalb vom Park. Mit eme eigene kleine Tierpark, wo sie Tier grettet, verletzti pflägt und kleini ohni Eltere ufzoge hän. Dr ganz Daag hört me e gezwitschere und geschnattere vo de Vögel. Uss unserem Boxspring Bett sehn mr diräkt uff e Wiese mit Springböck. Es isch sehr amüsant dene bim springe, also gumpe könne zueluege.

D’Dääg hän mir im Nationalpark verbrocht bi de grosse Dickhüter. Mir hän se vom Morge frieh bim Zmörgele bis ind Mittagsstunde bim Bade im Schlamm könne beobachte. Es isch schön zum zueluege, wievyyl Spass si hän bim Bade. Einigi sin richtigi Wasserratte und könne stundelang im Wasser sy, plantsche und spiele. Es het e huffe Baby-Elefante wo no bim Mami dringge, Kleikinder und Teenies. Abgseh vo de junge Bulle wo ständig dien ziggle und Seich mache hän die Tier e sehr e liebevolle Umgang mitenand.

Es läbe öbbe 600 Elefante do. Die Junge läbe mit ihrer Muetter, Tante, Cousin, Brüedere und Schwestere in ganze Sippschafte, während däm die erwachsene Bulle Einzelgänger sind.
    E Elefant isst öbbe 150kg Pflanze in 17-19h pro Tag. Schloofe wird überbewärtet und nur einzelni Stunde. Trinke mien sie 140l Wasser pro Tag. E usgwachsene afrikanische Elefant wiegt zwüsche 3 und 6 Tonne und könne zwüsche 2 und 3 Meter gross wärde. E usgwachsene Bull isch is mol ganz noch vor em Auto duregloffe, eifach riesig das Tier. Zum Glügg het är nur kurz gluegt und isch denn witergloffe.

Mir hän au e huffe anderi Tier endeckt und beobachtet: Zebras, Pumbas ( Warzeschwein), Kudus, Schakal, e Büffel, Schildkrote und e huffe Vögel.

und wills sooo schön isch....

January 10, 2021 in South Africa ⋅ ⛅ 22 °C

Tsitsikamma

January 13, 2021 in South Africa ⋅ ⛅ 26 °C

Do mr nit gwüsst hän ob dr Cyril Ramaphosa, Präsidänt vo Südafrika dr totali Lockdown usspricht und denn au s Reise zwüsche de Provinze nümmi möglich gsi wär, sin mr wieder kli zrugg gfahre in nöchi Westerncape.
    Bim Tsitsikamma Nationalpark hän mr e 3 däägige Stop igleggt. Nach de Safaritoure im Auto bi de Elefante mien mr unsere Gliedmasse wieder in Bewegig bringe.
    Mir hän wunderschöni Wanderige gmacht im Wald, an dr Küste und bis zu dr Hängebrugg über em Storm River.
    Die ander Wanderig im Tsitsikamma isch e Yellow Tree Rundi gsi. Dä Big Tree isch 1000 Johr alt, 36,6m Hoch und het e Umfang vo 8,5m.

Plettenberg Bay

January 18, 2021 in South Africa ⋅ ☀️ 22 °C

Mir hän Glück gha, dr Präsident het kei komplette Lockdown agordnet. Jetzt stoht unserer witere Entdeckigsreis durch Südafrika nüt meh im Wäg. Mir hän trotzdäm e kleini Reise-Pause in Plettenberg Bay gmacht, inere wunderschöne Lodge mit ere senationelle Ussicht.
    Vo dört us hän mr verschiedeni Tagesusflüg gmacht. Ins Monkeyland und Birds of Eden
    Die meiste Affe und Vögel sin us Privatbesitz, Labors oder Zoo und dörfe in dene Uffangstatione relativ frei und wieder wild Läbe. Klar, sie wärde gfietered, ansunschte könne sie sich innerhalb vo dr Aalag frei bewege. Mir hän e hufe über d’Lemure und d’Affe ghört. D’Kapuzineraffe benütze als einzigi Affeart Wärkzüg, z.B. Stein zum Nüss uffmache oder Stöck zum Wasserschlange fange und töte (sie ässe die denn au). Sunsch kennt me das nur vo de Primate. Lemure hän sie zwei verschiedeni Arte, die mit em gstreifte Schwanz (wie dr King Julien) und denn die Schwarz-Wisse. Die sin zwar grösser, seige aber Schisshase. Kömme nur rasch zum Frässe an Boden und denn sofort wieder uff e Baum :-) Die andere sin zimlig fräch und hän is immer wieder e Stück wit begleitet.
    Jetzt wüsse mir au, ass nur die südamerikanische Affe ihri Babies uff em Rugge umedraage. Die afrikanische und asiatische Affe hän sie immer unde am Buuch.
    Birds of Eden isch die gröschti Vogel-Freiflug- Aalag uff dr Wält. Es het vyyl Vögel kah, isch e rächte Lärm gsih.

Im Robberg Nature Reserve hän mr e sehr e schöni Wanderig gmacht. Es isch nit nur e Naturschutzgebiet sondern au e Weltkulturerbe und e nationals Denkmal. Uff em Rundwäg vo 8,9km wird me vo verschiedene Landschafte, ( Sand, Wald, felsigi steili Wänd, Meer..) und verschiedene Tier begleitet, wie Vögel und Heugumper, au Seebäre-Kolonie sin do beheimatet. Mir hän ihne zuegluegt bim Schwümme, sie dien richtig Wällerite. Es isch is nit klar, ob sie das nur zum Spass mache oder derby au Fisch frässe, isch ämel toll gsih zum zueluege.

Au d’Wanderig im Nature’s Valley zum Salt River isch Landschaftlich e Highlight gsih.

Wild Coast

January 22, 2021 in South Africa ⋅ ☀️ 27 °C

Über Port Alfred sin mr an d‘Wild Coast, Coffee Bay gfahre. In Port Alfred hän mr e Zwüschestopp iglegt, damit mr nit zlang am Stück mien Autofahre. Am nöggschte Daag den witer nach Coffee Bay.

D’Stroose sin immer töller worde zum fahre mit unserem kleine Toyota. Es sin Kilometer langi Stroose mit X Schlaglöcher und Schotter. S’Tempo isch so ähnlich wie Stop and Go, Hop in and wieder Hop out off the Schlaglöcher. Hän mr den die Löcher im Griff gha, so sin uns Küeh, Esel, Geisse, Schwein und Hüehner in einere gmietliggkeit über Stroos gfloffe.
    Aber d’Landschaft isch wirkligg sehr schön, scho nume wäge däm het sichs glohnt die Stroose in kauf znäh.

Mir hän is in Coffee Bay im Ocean View Hotel iquartiert und es het also gstumme, mir hän vo unserem Zimmer uss diräkt uffs Meer gseh und d‘Wälle au ghört rusche in dr Nacht. Dr Strand hän mir praktisch für uns kah, abgseh vo e paar Spaziergänger, e Härde Kieh, Geisse und zwei Rösser. Die hän sich gnüsslig gwältzt im warme Sand.

Es het do au vermehrt Strossehünd, vorallem eine hets is ado. Är isch mit is am Strand koh spaziere und mir hän ihm versuecht bizbringe, dr Stägge wieder zrugg bringe, erfolglos. Egal, är und mir hän dr Plausch kah. Mir hän ihn Charly gnennt und nodürlig het är nach em Ässe no e Stügg Fleisch vom Buffet bikoh, wo mir nümi möge hän 😬

S’berüehmti „Hole in the Wall“ in dr nöchi vo Coffee Bay hän mr leider nit gfunde🙈, aber e huffe kleini Dörfli wo mir mit abstand die einzige Wisse gsi sin. D‘Kinder am Strosserand hän is fröhlich zuegwungge und anderi hän au eifach miesse luege. D‘Lüt do läbe in sehr sehr eifache Verhältnis, gar nit vorstellbar für uns.

Drakensberge

January 25, 2021 in South Africa ⋅ ☁️ 17 °C

Nach ere 10-stündige Autofahrt vo dr Küste sin mr total erledigt bi de Drakensberge ako. Dr Zuestand vo de Strosse isch sehr abwächsligsriich, vo teerte, über Schotterstrosse zu zwar teerte Strosse aber mit extrem viele Schlaglöcher.
    Drakensberge sind s’höchste Gebierge in Südafrika. Die höchsti Erhebig isch jedoch in Lesotho uff 3482 m.ü.M. Im Winter hets Schnee uff däm Gerbierge und me ka Skifahre.
    D’Lodge wo mr gsi sin isch uff 1500m.ü.M

Wit und breit isch nüt, usser d’Lodge, d’Bärge und viel viel grieni Natur.
    Es isch wunderschön, die Rueh.
    Mir sin go wandere und hän d’Landschaft eifach gnosse. Bärg uff und Bärg ab, über Bächli, dure Brombeerwald und amene Felse mit Pavian verbi.
    Ab und zue isch uns s’Wätter scho e weneli z’fiecht und vorallem z’heiss gsi, bi 32 Grad go wandere isch e schwitzigi Aglägeheit gsih.
    Am Obe hän mr unsers 5 Gang Menü gnosse und am Weiher de zahlriche, Vögel, Frösch, Libälle, endlos vielne Mucke und Fisch könne zueluege, vorallem zueloose.
    Es isch Rägezit in däm Gebiet und es het au einigimol grägnet.

Dr Maskenwebervogel mit sinere uffallende gälbe Farb hän mr do speziell guet könne beobachte.
    Dr Name Webervögel hän sie dr Art vom Näschtbau z’verdanke. Sie spinne Gräser, Fasere und Fädere zu kunstvolle Hängenäschter an de Äscht vo de Bäum. Und Maskewäbervogel vo dr schwarze Maske im Gsicht. ( Kei Virus! )
    S’Männli baut mehreri Näschter und hofft das e Wibli während dr Balz eins vo sine Näschter ahnimmt. Isch das dr Fall, baut s Wibli dr Inneberich no fertig us, bevors denn d‘Eier dri legt.

Hluhluwe- iMfolozi

January 28, 2021 in South Africa ⋅ 🌧 20 °C

Mir hän d’Unterkunft so gwählt, dass mr vo do us es paar Tagesüsflüg könne mache. Mir sin in Mtubatuba. Do rund um wird Zuckerrohr abaut und die Lodge wo mir sin isch damals viel vo de Arbeiter uss dr Zuckermühli bsuecht gsih.
    Vo do hän mr dr Hluhluwe- iMfolozi Park bsuecht. Bi dr Ifahrt in Park sin mir gfoggt worde ob mir Waffe dery hän und bi dr Usfahrt hän si dr Kofferruum kontrolliert. Leider kömme au immer wieder Wilderer in die Parks ....
    Dr Park isch s’ältischti Wildschutzgebiet in Südafrika und umfasst 96‘000 ha. Es liegt in dr Provinz KwaZulu-Natal.
    Er het dr Name vo de beide Flüss „Hluhluwe“ und „iMfolozi“ wo dure Park fliesse. Dr Park isch hügelig und jetzt im Summer sehr grien.
    Me seit es isch dr Park vo de Nashörner. Mir hän nit viel vonene gseh aber doch so e prachts Tier vomene Breitmaulnashorn vo nochem könne beobachte. Direkt näbem Auto.
    S’Breitmaulnashorn ischs gröschte vo de Nashörner. So e Nashorn isch wenig agriffsluschtig, macht mes aber hässig kas zum gföhrliche Gegner wärde und setzt s’Horn als Waffe ih. Es ka bis zu 40km/h schnäll renne.
    Es sin Pflanzefrässer wie d‘Elefante.
    Au e Büffelhärde isch uns entgege ko.
    Do wirds eim kli anderscht, au im Auto, wenn so Tier uff eim zue kömme. Kaffernbüffel, so nennt me die, sin aber eher ruhigi, gemächlichi Tier und liebe Schlammbäder.
    Es het au e Huffe anderi Tier gha: Impalas, e Schopfadler, Monkey, Pumbas :-) und grossi Echse.

St Lucia

January 29, 2021 in South Africa ⋅ ⛅ 26 °C

E witere Tagesusflug isch ins Dörfli St. Lucia an dr Küste gsi.
    Dörfli vo de Hippos ( Flusspferd). In dr Nacht stiege sie uss em Fluss und göhn im Dörfli go grase, me nennt die dorum au „Townies“.
    Mir hän e Bootstour uff em Fluss gmacht.
    Dure Daag liege d Hippos im Fluss.
    Sie hän ganz e dünni Huut, und mien die dorum im Summer mit em Wasser vor Sunnebrand schütze.
    Drfür hän sie e extrem diggi Fettschicht unter dr Huut.
    Sie halte sich nur in flache Gwässer uff wo sie könne stoh, denn sie sin extrem schlächti Schwümmer. Sie laufe imWasser.
    An Land könne sie e Gschwindigkeit vo 30km/h uffbaue, wobi meistens 3 Füess glichzittig uffem Bode sin, damit sie ihres Gwicht könne stabilisiere.
    So e Flusspferd wiegt zwische 1500 und 1800 kg.
    Sie läbe in Gruppe und hän meistens e männliche Afiehrer wo s Territorium verteitigt.
    Mien sie ihr Revier mol verteidige denn bruche sie ihri lange Eckzähn als Waffe.
    Es het au dört anderi Tier z’entdecke gäh.
    E anderi Art vom Webervogel wo sini Näschter im Schilf baut.
    Au e wunderschöns Exemplar vomene Kingfischervogel ( Eisvogel) hän mr entdeckt im Schilf.
    Und natürligg hän mir au Krokodil gseh.
    Es sin Nilkrokodil wo do läne, die könne sowohl als auch im Süesswasser wie im Salzwasser (Brackwasser) läbe.

Em Isimangaliso Wetland Park, oberhalb vo St. Lucia hän mr au e Bsuech abgstattet.
    Das isch dr Park mit dr zweithöchste bewachsene Sanddüne uff dr Wält.
    Es het e huffe Kudus, Gnus, Wasserböck, Buschböck, vieli Vögel, sowie au Grienmeerkatze (Vervet Monkeys) kah.

Kruger Nationalpark

February 3, 2021 in South Africa ⋅ 🌧 25 °C

Im Marloth Park, isch e Park grad vor em Krugerpark, hän mir unsers Studio mit Pool🤭 bezoge. Au im Marloth Park läbe e Huffe wildi Tier und mir zmittst inne.
    Es isch richtig heiss und total fiecht. Es Gwitteret oft und het extrem viel Wasser.
    Mir hän dä Ort gwählt, damit mr nit wit hän für zum Crocodile Brige Gate wo in Kruger Park fiehrt. Leider hän mr die Brugg nit immer könne benutze will sie überfluetet gsi isch🙈.
    Dr Kruger Nationalpark ischs gröschti Naturschutzgebiet in Südafrika. Zählt mit sinere Flächi vo 20‘000 Quatratkilometer zu de gröschte Naturschuttgebiet in ganz Afrika.
    Dr Park isch 1898 unterem Präsident Paul Kurger als „Sabbie Game Reserve“ zum Schutz vo dr Wildnis gründet worde.
    1926 het denn das Gebiet dr Statuts Nationalpark beko und au dr hütigi Name, Kruger Nationalpark.
    Es läbe 147 Arte Säugetier, 507 Vogelarte, 114 Reptiliearte, 49 Fischarte und 34 Amphibiearte im Park.
    Und e Bruchteil vo dene Tier hän mir dörfe beobachte und gniesse. Me kas fascht nit in Wort fasse wenn me voreme Hippo, Elefant, Leopard, Büffel oder e Härde Impala stoht. Natürligg im Auto, das dörf me im Park nit verloh. Au die wunderschöni farbepracht vo de Vögel und die kleine Bewohner vom Park sin sensationell zum Beobachte.
    Am letschte Obe sin no d Nochbere verbi ko uff e Apero😊 🦓🦓🦓🦓
    Vier Zebras sin plötzlich bi dr Veranda gstande.
    Sie hän uns zwar us dr Hand d Pellets gmampflet, sin aber sehr sehr schüch gsih. Aber dä Apero wärde mr nieme vergässe😊