Onze Blog!

October 9, 2016 in Germany ⋅ ⛅ 10 °C

Een sabbatsjaar... vele reisplannen... familie, vrienden en collega´s die allemaal in contact willen blijven, en willen horen wat we zo allemaal beleven. Op individuele basis is dit natuurlijk onbegonnen werk. Daarom hebben we besloten iets centraal bij te houden.
    Tot dusver hebben we op al onze grotere reizen een dagboek bijgehouden, dus dachten we, i.p.v. handgeschreven, deze keer dan maar electronisch in een blog proberen. Maar dan begint het al, welk portaal kunnen we daarvoor het beste gebruiken? Het aanbod is ook hier groot. Wat kunnen ze allemaal, is het zeer gecompliceerd, wat zijn de kosten? En dan niet te vergeten het taal probleem. Theoretisch zouden we in 3 talen moet posten, maar in ieder geval minstens 2 talen. Kunnen we dat op de één of andere manier verbinden, zodat we tenminste niet elke keer ook nog alle foto´s dubbel moeten opladen? We vinden helaas niets wat past :( Uiteindelijk besluiten we FindPinguins te nemen, nog niet zozeer omdat we oneindig veel opslagplaats kunnen gebruiken zonder dat men hier voor betalen moet, maar meer omdat je hier geen lid moet worden om de blog te kunnen volgen, zoals dat b.v. bij Facebook of Blogger wel het geval is. En wat ons hier ook wel bevalt, is dat je op een wereldkaart je ´voetstappen´ achterlaat, zodat de route goed in beeld gebracht wordt. Het enigste nadeel dat ook bij deze aanbieder geldt, we moeten 2 afzonderlijk blogs maken, omdat we geen oplossing vinden voor de verschillende talen. Dus voor degene die Nederlands willen volgen deze link,
    en voor diegene die hun Duits wat op willen vijzelen ;0) deze link

We kunnen natuurlijk niet precies zeggen hoe vaak we iets nieuws posten, omdat dit zeer afhankelijk is van waar we zijn, de situatie, internet beschikbaarheid, etc. Daarom stellen we voor af en toe gewoon eens een kijkje te nemen om te zien of er weer al iets nieuws gemeld is. Het begin is er nu gelukkig :0)

Veel leesplezier!