• Day 13

Whitianga

March 23, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

Vandaag hadden we eigenlijk een stranddag ingeplant, maar de dag vangt grijs en grauw aan. Aangezien we zowiezo nog boodschappen moeten doen, gaan we maar meteen, dan hebben we dat maar gehad. In de supermarkt treffen we de cheffin van onze camping. Ze vertelt ons dat er vandaag een Oldtimer-tour door de stad komt (Beach-Hop). Nou, dat willen we natuurlijk zien dus we gaan richting centrum om het spectacel te bekijken. Alle de bekende Amerikaanse automerken zijn er bij, Chevrolet, Ford, Pontiac, Cadillac etc... Limousinen, sportwagens, leverwagens… en natuurlijk blinken ze om ter mooist. Enige dames zijn op passende wijze gekleed, in de Lollipop stijl. Helemaal geweldig… maar uitgerekend vandaag geen camera bij!...

Ook de vroege namiddag blijft grijs en we besluiten het strand te schrappen voor vandaag en op ons terras aan ons dagboek verder te werken en foto’s te sorteren. Vroeg in de avond lopen we nog de 3 km naar de jachthaven om eens een keertje uit eten te gaan. De keuze valt op een vis-restaurant en we stellen onze eigen vis/zeevruchten „Tapas“ uit voorgerechtjes samen. Dat is smullen!