Op naar Rotorua

March 24, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 19 °C

De reis gaat weer verder en de auto wordt weer gepakt. We verlaten het Coromandel schiereiland, wat zeer de moeite waard was, en gaan richting Rotorua. Maar wat is dat? Opeens komt de Oldtimer-tour ons tegemoet. Ze zijn blijkbaar weer onderweg, en zovele, niet te geloven! We stellen onze auto aan de straatkant, en gaan bij de andere toeschouwers staan. Velen zijn echte fans en zitten in een campingstoel (met evt gelijk picknick) voor hun eigen oldtimer. Nu kunnen we toch nog de nodige foto’s schieten ;0) Wat voor een show, er komt geen eind aan. Na een poosje rijden wij weer verder, maar ze komen ons nog steeds tegemoet. In het volgende stadje is het dan voller dan vol. Daar hebben ze blijkbaar hun ‚basecamp‘ opgeslagen, en de meesten op een campingplaats. We stoppen nogmaals want dat ziet er wel heel cool uit allemaal… Retro zo ver je kijken kan. Super klasse, met veel liefde ingerichte caravans uit de jaren 50-60, met veel oog voor detail!

We zetten onze rit richting zuiden voort, en onze volgende stop is in Waihi, een oude gouddelverstad. Tot op de dag van vandaag wordt daar nog naar goud, zilver en kwarts gegraven, maar de grote mijnfirma sluit volgend jaar na meer als 100 jaren de schachten. Ze proberen nu toerisme te vermarkten om de stad op de kaart te behouden. We werpen een korte blik over het terrein, wat vandaag de dag een gigantische open put is, maar hier waren voor langere tijd op meer als 200 meter diepte 14 etagen vertunneld.

De laatste korte stop is in Tauranga, een snel groeiende stad, die van de haven en de raffinaderijen leeft en ze proberen daar hun eigen kleine riviera op te bouwen.
    Vroeg in de avond hebben we dan ons doel bereikt, Rotorua. Deze keer verblijven we in een motel . We draaien nog een korte ronde door het stadje maar benutten dan het feit dat we eindelijk eens snelle WiFi hebben… De eerste posts worden in onze FindPinguins blog gemaakt… het begin is er!