Picton – Marlborough Sound

March 31, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

Vandaag gaat het van Picton richting westen naar Motueka. Daar willen we 4 nachten blijven, en van daaruit excursies maken. De eerste kilometers van de rit gaan langs de kust, erg mooi. We hebben de tip gekregen, dat we over de ‚Queen Charlotte Drive‘ moeten rijden, daar zijn blijkbaar spectaculaire baaien te zien. Helaas is de rit niet zo fantastisch als verwacht, want het uitzicht is bijna de hele tijd verborgen achter bomen. Bij 2 kleine baaien stoppen we, maar aangezien we niet echt overtuigd zijn en de rit langer duurt dan verwacht, draaien we om. Helaas doen de vele vele bochten Jana geen goed vandaag… Ik stop bij een uitzichtspunt, waar Jana de stoel even plat kan leggen terwijl ik in snelle pas de berg hoog loop, naar het uitzichtspunt. Het is een korte fikse klim, maar zeer de moeite waard. Als ik weer terugkom aan de auto heeft Jana gelukkig weer wat kleur. Zij gaat nu rijden, want dat is beter te doen als ernaast zitten als het zo bochtig is. We passeren Nelson, de 5-grootste stad met 50.000 inwoners. De regio rond Motueka is een fruit- en wijnstreek. Er wordt veel fruit en groenten aan de straat verkocht, en daar maken we gebruik van. Dan checken we in, een ruime comfortabele woning voor de komende dagen. Nog een korte blik in het dorp, even langs de haven en dan weer de weg naar de supermarkt.Read more