Queenstown

April 9, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 12 °C

Queenstown heeft een heel jaar door toerisme, in de winter skieen en de rest van het jaar is het een echte activiteiten stad, want alles draait hier om avontuurlijke sporten in alle soorten en maten. Hier werd in de tachtiger jaren het Bungy-jumpen uitgevonden. Maar niet alleen dat kan men hier aan verschillende plaatsen doen. Er word reclame gemaakt voor parachutespringen, skydiving, parasailen, speedboot varen en nog veel veel meer. Daarom is de stad vooral bij de jeugd zeer in. Maar het is zowiezo een leuke plek, mooi gelegen aan het meer Wakatipu en omgeven van de bergen. Aangezien voor vandaag de zon is voorspeld, besluiten we dat te genieten en niet te veel hooi op onze vork te nemen vandaag. We maken een lekkere wandeling en leggen ons dan heerlijk op de weide aan het Meer, waar we nog wat lezen en schrijven. Het is maar 17 graden, maar in het zonnetje goed uit te houden.
    ‘s Avonds doen we ons tegoed aan een heerlijke malse Nieuw-Zeelandse biefstuk in een Steakhouse, jammie ;)