Sydney - Harbour

April 22, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 22 °C

Na bijna 8 weken is het de hoogste tijd eens naar de kapper te gaan, en aangezien we hier meerdere dagen zijn, is dit onze kans. In de omgeving van het hotel zijn er einige, en we kiezen uiteindelijk een heren barbier met een tevreden resultaat ;0)

Na onze cut, gaan we naar de Darling-Harbour. Vandaagdedag is de voormalige haven inderdaad atractief zoals de mooie naam doet vermoeden. Dat was echter niet altijd zo, want het was vroeger de industriehaven. In de 1960-er jaren werd de haven nogmaals uitgebreid, zodat ook container schepen konden aanleggen. Maar de haven moest dan toch het onderspit delven, en wordt nu omgebouwd tot een woon- en uitgaanswijk. Aan de promenade het ene restaurant na het andere, vele shopping mogelijkheden, museums en verschillende attracties. We lopen een stuk verder naar de vismarkt en daar is het een drukte van jewelste. Voornamelijk Aziaten die zich grote kreeften en krabben bestellen of het niks kost, en dan schransen Maar :0) Wij kijken eerst op het gemak wat ze hier allemaal hebben, een super aanbod aan vis, schaal- en schelpdieren. Als we de mogelijkheid hadden te koken, konden we hier onze slag slaan. Ze hebben echt de fijnste dingen, en zelfs ook Sushi. Meenemen om te koken gaat dan wel niet, maar weerstaan kunnen we het ook niet. We bestellen een bord met kreeft, calamari, jacobsmosselen en grote garnalen. Lekker lekker! :)

Terug in de Darling Harbour lopen we nog een beetje rond, voordat we in een bar de Happy Hour ronde meepikken, en de drukte op de kade en de uitvarende ‚Dinner boats‘ toekijken.