• Day 55

De 12 Apostelen - Deel I

May 4, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 15 °C

De volgende 100 km zijn grotendeels door bosachtig gebied. Eigenlijk wilden we aan Cape Otway niet alleen de kaap, maar ook de vuurtoren zien, één van de oudste. Maar zo eenvoudig gaat dat helaas niet, want ze hebben het terrein afgezet. Om binnen te komen vragen ze 20$, en men moet ook tijd meenemen want ze hebben blijkbaar nog het één en ander eromheen gebouwd, meer informatief. Aangezien we alleen maar de vuurtoren willen zien, besluiten we op eigen houtje te voet op zoek te gaan en worden beloond, want we krijgen een mooie blik op de vuurtoren, al is het ook van einige afstand. Maar we wilden zowiezo zo snel mogelijk terug naar de kust, want vandaag is een zonnige dag. En die moeten we gebruiken om de hoofdattractie van de Great Ocean Road te zien… de „12 Apostelen“. Deze rotsen zijn voor vele miljoenen jaren door erosie ontstaan. De eerste blik hebben we vanaf de Gibson Steps, een steile trap die op het strand uitkomt, met zicht op de eerste paar apostelen. Over de gehele kustlijn zien we schuimkoppen op het water en er wordt gewaarschuwd om niet in het water te gaan. We halen een take-away koffie, zetten ons in het zand en genieten van het uitzicht. Kort na de Gibson Steps komt het officiele bezoekerscentrum. Verschillende paden en uitzichtsplatformen zijn gebouwd om de meest fantastische uitzichten te creeren. Met open mond staren we over de torens, bruggen en bogen van de eroderende rotsen… wat een fantastisch wonder der natuur. De Asiaten zijn hier echter in massa’s aanwezig… en als het om foto‘s maken gaat dan houden ze nergens (en met niemand) rekening mee helaas…Read more