Geschiedenis Great Ocean Road

May 3, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 13 °C

We gaan weer maar helaas wederom een grijze dag vooruitgezegd. Daardoor ziet de eigenlijk zeer mooie kustweg er niet zo mooi uit als ie eigenlijk is, maar natuurlijk is het evengoed genieten van de fantastisch mooie uitzichten. Eén van de stops is bij het officiele poort van de Great Ocean Road. In 1936 werd dit gedeelte door het trust fonds aan de overheid overgedragen. Vandaag de dag begint ie echter al einige kilometers eerder, is in totaal 241 km lang en ligt tussen de steden Torquay en Warnambool. De straat werd gebouwd door soldaten die uit de eerste WO terugkwamen. Het doel was niet alleen de kustplaatsten met elkaar te verbinden, maar ook (toendertijd al) toeristen aantrekken. Jaarlijks bezoeken rond de 7 miljoen mensen deze regio, en ook vandaag is geen uitzondering want de vele toerbussen met Aziaten begeleiden ons ;-) We maken een kleine omweg naar een waterval, en rijden door een dicht begroeid eucalyptus bos. De auto voor ons mindert vaart… waarom dat nu vragen we ons af… en dan zien we ineens een paar kangoeroes op de weg hopsen! Ze springen een poos voor de auto van onze voorganger voordat ze weer in het bos verdwijnen… sprakeloos :0) In de namiddag komen we aan in Apollo Bay waar we voor de nacht blijven. Een ietwat verouderd en ‚stoffig‘ motel, maar met geweldig uitzicht op de zee. In de haven ontdekken we 2 zeeleeuwen, die hun lol erin hebben de vissers hun vangst te stelen ;)Read more