Op weg naar Adelaide

May 6, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 18 °C

De eerste stop van vandaag is in Mount Gambier, een stad gebouwd op zandsteen waar het water onderdoor stroomt en zich vele holen bevinden. Vreemd idee dat hier bovenop een normaal stadsleven kan plaatsvinden. In een vulkaankrater is het ‚Blue Lake‘ ontstaan en inderdaad, blauw is het. Dan rijden we verder langs de kust naar Beachport. Als het 10 graden warmer zou zijn en minder wind, dan zou het hier goed uit te houden zijn voor een paar dagen. Het is maar een kleine stad, maar met een kilometerlang strand. We trotseren de wind, halen een koffie met een stuk pecan pie (konden het deze keer niet weerstaan…) en zetten ons op een bankje op de pier. Dan verder op onze weg tot Robe. Het is een vakantieoord voornamelijk bezocht door de mensen uit de steden, die in de zomer vanuit Adelaide en Melbourne komen. Dan zien we dat er iets te doen is aan het meer, dus gaan een kijkje nemen. Er is een drakenbootrace. Alle vrouwen uit de 5 teams schijnen 50+, maar supergemotiveerd vertelt ons één van de dames :0) Eigenlijk wilden we hier overnachten, maar we besluiten toch nog een uur of 2 verder te rijden. Dat spaart ons morgen tijd en het komende stuk zien we zowiezo geen water, omdat het zicht door bossen is versperd. We tuffen door een zeer dunbevolkt en saai stuk, en Meningie is het eerste dorpje na 2 uur rijden. Het is klein, maar er zijn een paar motels en een restaurant waar we ons een huismaal bestellen. We zijn nog net op tijd, want om 20 uur is sluitingstijd, en dat op zaterdagavond :o)
    We zijn nu ook gewisseld van staat, van State Victoria naar South Australia en daarmee ook weer een half uur tijdsverschil.