Aoraki & Lake Tekapo

December 18, 2015 in New Zealand ⋅ ⛅ 29 °C

Na het bungy avontuur van Mike besloten we richting Mount Cook (Aoraki) te rijden en omdat het weer steeds beter leek te worden besloten we helemaal door te rijden tot een park dat er vlakbij ligt en vanaf waar je een mooi uitzicht hebt op alle bergen in de omgeving. Het was een heldere nacht waardoor we ’s avonds laat genoten hebben van de sterren aan de hemel. Dit gebied is namelijk 1 van de vijf ‘International Dark Sky Reserves’ ter wereld, omdat de lucht hier vaak helder is en er geen lichtvervuiling is van grote steden. We hebben hier het gordijntje van Jeanette open laten staan bij het in slaap vallen, fantastisch.
    De volgende ochtend was het nog steeds prima weer en dus waren we min of meer verplicht om de ‘hoerenloop’ van Nieuw Zeeland te lopen (Hooker Valley Track). Het is een drie uur durende return trip naar de voet van Mt. Cook en daar hadden we eigenlijk weinig trek meer in na onze Routeburn trekking. Maar op een heldere dag schijnt dit een geweldige wandeling te zijn die je niet mag missen. Dit was voor Mike een van de mooiste momenten van dit land, wat een genot om hier rond te lopen. Vooral het uitzicht over het Hooker lake dat voor de berg ligt met de spiegelingen van de berg op het water en de ijsschotsen in het water. Maar ook al was het weer fantastisch, het vege lijf was eigenlijk aan wat rust toe na onze Routeburn trekking. Waar Anika het na deze trip wel welletjes vond, besloot Mike nog even op en neer te lopen naar de Tasman gletsjer, aangezien de Franz Josef en de Fox op een kleine teleurstelling waren uitgedraaid en de Tasman de grootste van NZ is. Bij aankomst aan de top was het eerste wat je zag een bord met daarop de tekst: “Where is the glacier?”. Nu ook weinig meer van te zien dus, maar het Tasman lake waar vroeger de gletsjer lag was mooi om te zien. Na deze enerverende dag besloten we door te rijden naar Lake Tekapo zodat we aan de rand van het meer de nacht door konden brengen. Ook hier is de lucht in het donker geweldig, echter hebben we dit niet meer meegemaakt en lagen we lekker te slapen.

De volgende dag stond officieel in de planning als ‘rustdag’ na al het wandelgeweld van de laatste week. En waar beter te ontspannen dan in de Lake Tekapo Hot Springs met uitzicht over het meer zelf. En hoe het mogelijk is weten we niet, het weer was weer fantastisch en dus hebben we uren lang genoten van de ligbedjes en het warme water.