Satellite
Show on map
  • Day 25

    Cairns

    April 29, 2016 in Australia ⋅ 🌧 26 °C

    De eerste dag heb ik een beetje door Cairns gelopen en het verbaast me dat er zo weinig te doen is. Er zijn wel veel hostels, bars, clubs en reisburo's die tours verkopen. Er is ook een botanische tuin en een lagoon (soort zwembad). Maar het is vooraal een party town voor backpackers. Eerlijk gezegd valt het een beetje tegen na Japan, waar zo ontzettend veel te zien is. En men zegt dat er in de overige plaatsen aan de oostkust nog veel minder te doen is! Ik ben benieuwd.

    Vrijdag heb ik een tour naar Cape Tribulation en de Daintree forest gedaan. Dat was heel gaaf. We hebben eerst door het regenwoud gelopen, vervolgens een picknick gedaan op het strand van Cape Tribulation. In het regenwoud zaten de grootste spinnen die ik ooit heb gezien. 's Middags hebben we een boottocht over de Daintree river gedaan, waar we krokodillen hebben gezien! 3 grote en 1 baby van zo'n 3 weken oud. Als laatste nog naar Mossman gorge, een rivier met grote stenen erin, maar je kunt er wel zwemmen.

    In het hostel was donderdagavond een feest met een kroegentocht. Erg gezellig en het leukste van alles is dat ik een prijs heb gewonnen: een 3 daagse trip naar Fraser Island! Ik was toch al van plan dit te gaan doen met Elianne. Heel fijn dus!
    Read more