Satellite
Show on map
  • Day 17

    13-5 Baños

    May 13, 2018 in Ecuador

    Ik ben vroeg wakker zodat ik nog kan douchen in de douche zonder deur voordat er iemand is. Ik geniet van de optrekkende mist, totdat ik door krijg dat hij vooral optrekt vanuit het dal. We ontbijten droog, maar breken nat op. Karin vindt het geen goed idee om te wachten tot het droog wordt. Prima advies, het wordt nl. helemaal niet meer droog. 😕
    We duwen met zijn tweeën steeds een fiets terug naar de weg, in de hoop dat dat het laatste duwen is. De rest is immers stroomaf met de rivier mee. Schreef ik dat gisteren niet ook al? 346 meters klimmen zat er in onze stroomaf vandaag. Jeemig. Maar wel veel gefietst en 1 keer zagen we de weg een hele berg op gaan, ...en toen was ie het niet gelukkig. Waar ik een beetje last van had was op de berg "welkom in Baños" en toen was het nog 6 km op en neer. En enige oververhitting in een regenpak. Blij dat ik mijn al stinkende shirt had aan gedaan.
    In Baños zoeken we van alle campings de leukste uit, al hebben we de allerleukste waarschijnlijk niet gezien omdat hij weer oempt kilometer een berg op was.
    We kiezen die vlakbij de rode weg, want dat viel reuze mee, je hoort hem niet zo. Foutje blijkt 's avonds. Wat een t... herrie.
    En wat een schrik als bij aankomst Karin helemaal in tranen raakt en de hele dag een rotdag vindt. En ik had niets gemerkt. Blijkt gelukkig ook niet echt zo te zijn, maar regen is haar ding niet en ze had net haar vinger mega bezeert.
    Daarna gaat de zon schijnen, doen we de was en gaan zalig uit eten bij een pizeria. Dorp blijkt veel dichterbij dan we dachten. We boeken ook alvast rafting voor overmorgen.
    Daarna nog vol verbazing naar een paarse hemelpoort zitten kijken en klikbeesten gezocht (en niet gevonden)
    Read more