6-6 Guayaquil Santay

June 6, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 25 °C

Na nog meer gemail en bellen met Edo vanwege zijn super camera oplossing vertrekken we per fiets naar de fietsbrug naar Santay. Die staat open tot 20 juli. Geen boten zeggen ze daar. Blijkt later niet zo te zijn. Was mijn bananenschil vlak voor de uitgang lekker terecht.
    We neuzelen via een paar winkels terug naar het begin van de pier, waar we weer een vingertje krijgen van een of andere bewaker. Bezienswaardigen de oude mercado (door Eifel?) en nog een toeristenmarkt.
    Dan langs de VVV om te zeggen dat de brug open staat. Ik daar het belang van fietsen uitleggen aan het vingertje daar, loopt ie midden in mijn betoog weg! Nou ja zeg.
    Maar zo horen we van de boot. Kan je voor relatief veel geld met de boot naar het eiland. Daar hol je dan overheen omdat je na dik een uur alweer terug moet. Omdat bijna alle vogels slapen en we ondanks de muggenspray op basis van boombast, lek gestoken worden (hij ruikt wel lekker) is het ook wel best.
    Daarna verhuizing naar nieuwe hostel. Dat is 40 minuten fietsen, althans, zo lang ben je onderweg omdat je iedere 200 meter voor het stoplicht staat.
    Maar de hostel lijkt prima.