15-6 Guayaquil - parque historico

June 15, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 23 °C

We hebben geen zin om weer naar het centrum te moeten fietsen, dus we besluiten tot een leuk tochtje naar Sanborondón, doen we daar meteen het Parque Historico.
    Nou dat fietstochtje is naatje, nog even langs busstation voor info. Valt er een kitten van de eerste etage. Probeert in paniek door de muur ongeveer weer terug te komen. Te wild om te kunnen helpen. Zo zielig.
    Brug heeft een fietspad..... Met een 1 meter hoge betonnen rand tussen ons en pad, volslagen onduidelijk hoe we er dan hadden moeten komen.
    En/maar het park is boven verwachting leuk. Met een dierentuin, zagen we na de botanische tuin tegenop. Maar dit zijn grote kooien met bomen en struiken meestal en de 4 verschillende bossen zijn er ook echt. En een stuk openluchtmuseum. Alleen de "traditional zone" is mij niet helemaal duidelijk. Maar wel zo'n huis waar we ziljoen keer langs gefietst zijn nu van binnen kunnen bekijken. Erg leuk. En meestal engelse uitleg erbij, en quetcha.
    Daarna weer terug en zwemmen. Lekker is dat dan. Na enige discussie gaan we morgen met de fietsen in de bus (is weer snelweg nl.) naar El Morro en daar 2 nachten kamperen. Maandag weer terug, als het goed is komen dinsdag onze spullen en gaan we woensdag echt weg.