Satellite
Show on map
  • Day 8

    14-7 Jayanca: Túcume

    July 14, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 20 °C

    Karin wil graag nog een dag blijven, ik heb geen zin om een hele dag bij de tent te hangen, dus fiets ik naar Túcume. Dank je wel Karin: bijna het mooiste wat ik gezien heb: een opgegraven piramide met muurversieringen. Práchtig! Best een stukje lopen erheen, schoot niet op vanwege de fantastische vogels😊. Een kolibrie, volgens mij met een knalrode kop, maar het ging zó snel. Gaaf.
    De schoolklas die achter mij begon toen ik het laatste bord aan het lezen was (jawel: Engelse vertaling!) stond al weer buiten voordat ik klaar was met lezen.
    En toen heb ik nog een rondje gedaan, voor het betere nagenieten.
    Op de weg terug zie ik een paadje naar rechts, loop ik tussen piramides die ze nog aan het opgraven zijn. Bleek alleen niet de bedoeling. Ik werd op een veel plezieriger manier terug gefloten dan in Guayaquil. Toch leuk wat gezien.
    Op zoek naar smeerkaas vind ik bruine broodjes. Gelukkig maar, want het ontbijt van vanochtend was een foutje. We vonden het al raar, kamperen met ontbijt.
    's Middags staan de glijbanen aan, ik ben 2 keer van de blauwe geweest en veel van de gele. Ook samen met Karin, ging knetterhard. Lachen!
    Daarna vogels zoeken met de poster die ik bij de piramide heb gekregen.
    Read more