23-7 Onderweg naar Pedro Ruiz

July 23, 2018 in Peru ⋅ ⛅ 19 °C

Nog voor het ontbijt staan wij met onze matjes in het zwembad: gisteren helemaal vergeten om nog een keer naar de gaatjes te zoeken. En niet voor niets: gevonden bij allebei de matjes, ze zijn zo klein dat je echt nog extra moet knijpen.
    We krijgen korting van het hotel vanwege het lawaai. Toch lief.
    We rijden stroomopwaarts, maar goed te doen, af en toe toch even naar beneden. Moet je ook wel meer klimmen, maar ff "afkoelen" is bij 35 graden en 90% vochtigheid best lekker. We nemen een "shortcut", blijkt maar een klein stukje echt slecht. We moesten wel met zijn tweeën de fietsen door een das-pech-weg-weg duwen. Maar het scheelde wel 500 meter klimmen. Onderweg mooie vogels, weer die valk en nog veel meer wat zich slecht liet fotograferen. Alleen de inkagaai is fotogeniek.
    We zijn om 3 uur ongeveer bij restaurant La Choza waar we mogen kamperen. Er is zelfs gras! We smeren lijm in onze gaatjes. Hopelijk werkt dat, want veel meer reparatiemogelijkheden hebben we niet.
    We eten 's avonds bij het restaurant. Gebakken schoenzool voor Karin, en voor mij 3 meervalletjes (?) waar ik tussen de graten (ook zijn vel is graat!) de vis niet zie. Wel geen muziek aan, fijn.