25-8 Huamachuco

August 25, 2018 in Peru ⋅ 🌙 6 °C

Aan het ontbijt besluiten we weer te bussen. Daarom eerst nog maar eens badderen in de rivier. Lekkerder plekje, maar minder gezellig. Toch fijn. We kunnen bij de brug met de bus. Er komen best wat combibusjes langs, maar die zijn afgeladen vol. Daarom wapperen we ook naar wat andere voertuigen, zonder veel hoop.
    En de derde of zo stopt al! Kunnen we mee met een vrachtwagen, alles achterin, wij op een soort uitkijkplankje achter de cabine. Beetje spannend in het begin (vooral om er te komen) maar super leuk.
    We worden keurig bij de combi's afgezet naar Huamachuco, alleen dat staat er wel, maar ze zijn er niet. Heel ff fietsen en we zijn bij de terminal terrestre. Busje staat al klaar, vertrekt over half uur. Gelukkig, want we zijn slap van de honger. Kwartiertje later zijn we terug. Hebben ze op ons gewacht want we rijden gelijk weg!
    1 uur en 3 kwartier later zijn we in Huamachuco en 1000 meter hoger dan vanochtend. En we kunnen eindelijk weer eens 700 soles pinnen. Na een rondje om het plein dealen we een hotelkamer voor 50 soles. Wel een raam, maar aan een binnenplaats. Lekker.
    Bij een rondje over een wandelstraat zien we nog een hostel met een práchtige binnentuin, 35 soles. Helaas te laat dus.