Satellite
Show on map
  • Day 2

    6-9 Ik ben in Auckland!

    September 6, 2018 in New Zealand ⋅ 🌧 11 °C

    Jeemig, wat ging dát soepel. Automatisch door de paspoortpoort lukte niet omdat ik eerlijk zei dat ik langer dan 3 maanden wilde blijven. Moet je naar een echt mens, uitleg, stempel, klaar.
    Vervolgens waren mijn tas en fiets al in de hal. Alles heel, heel fijn. Op mijn kaart alles eerlijk ingevuld en me ingesteld op alles uitpakken. Moest inderdaad naar de biohazard. "Mag ik even naar uw banden kijken? " 1 cm later: o.k.
    Tent moest extra gecheckt, maar lag al op me te wachten voordat ik het goede luikje om hem weer af te halen gevonden had. Ik denk wel dat al dat poetsen heeft geholpen. Banden oppompen, trappers, stuur. Hoppa. Navigatie op de tablet omdat de telefoon het toch niet doet.
    En dan veel verder fietsen dan gedacht (20 km) in de miezer regen. Maar goed dat Karin hier niet is. Research in de hostel, waar ik om 12 uur al in mijn kamer kan. Aanwezige backpackers helpen me winkels vinden.
    Spullen in de gang gezet en shoppen, oa voor een reisstekker, de pinnetjes hier staan diagonaal. 🙁 Outdoorwinkel en boekhandel nog niet gelukt. Meer kans in het centrum, doe ik morgen. Wel voor 61 dollar boodschappen gedaan: die stekker, kombucha (drankje, best lekker en schijnt goed voor je darmen te zijn), jam, koffie, thee, BRUIN brood zonder azucar: lekker! , kaas etc. en een shiraz voor 8 dollar. Oh ja, en VERSE melk. Mjum.
    Dan een half uurtje liggen en door naar het Auckland museum. Daar doe ik vooral de Maori en natuur. Ben ik nog mooi bijna 3 uur mee zoet. Hartstikke mooi.
    Zometeen magnetronmaaltijd (rode curry: mjum) en dan ben ik legaal afgedraaid vind ik. Het is de hele dag niet droog geweest, blij dat ik niet in mijn tent zit. Morgen wordt het beter zegt het weerbericht.
    Ondanks het weer een leuke dag: een zebra ís hier iets, mensen spreken me aan op een leuke manier. Automobilisten laten je voorgaan, iemand bij een deur ook. Net zo'n fijne ervaring als na 3 weken China in Hongkong over straat gaan.
    Read more