Satellite
Show on map
  • Day 52

    9-12 Balclutha

    December 9, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 16 °C

    Ik doe in Owaka niet al de boodschappen voor de Gold Trail, want de 4square is daar best heel duur. Wel wordt ik er zeer aangenaam verrast door het toilet. Ik vind het prachtig, gemaakt door schoolkinderen. Ook is daar theepotworld (aparte footprint).
    Ik zwoeg mij via hele korte, maar zéér venijnige klimmetjes naar Nugget point. Geen zeeolifanten, wel op een rots koningslepelaars en in de diepte wat seals, en mooie rotsen bij de point en onderweg omgevallen pancakes.
    De zee bij Kaka point heeft een mooie kleur. En fijn: het onweer waait naar zee. Ik besluit door te gaan naar Balclutha, het is pas twee uur, al begint het weer fiks te waaien. Hebben ze toch op het stuk waar ik het tegen heb, heel lief coulissen gemaakt met bomen. Zo, dat scheelde! Ben ik op tijd voor boodschappen in Balclutha,.. bij de 4square want iets anders kan ik niet vinden. Uhhh, net zo duur, grrr. Aldoor onweerswolken, maar het gaat al 3 uur goed.
    Read more