Satellite
Show on map
  • Day 15

    24-12 Kurow

    December 24, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 22 °C

    Dankzij alle virtuele knuffels, mooi weer en een mooie route heb ik een leuke dag.
    Nog een keer mooi Oamaru door, mooi park en een mooi fietspad. Op het moment dat dat pal naast de weg ligt met los gravel schakel ik over op asfalt. En gelukkig maar, anders had ik de walvis fossielen en vooral dat hele mooie plekje gemist. Olifanten rotsen, een namaak vulkaan, 2 Maori tekeningen plekken, vanished world museum met een mevrouw die antwoord weet op mijn vragen. Top. Ik wil eigenlijk stoppen, maar als ik morgen nacht wifi wil hebben moet ik door. 5 over 3, nog 28 km en ik moet nog iets omhoog.
    Ik doe een mooi stukje fietspad en dan weer asfalt, mega wind achter. Doe de tweede Maori tekeningen nog en toch anderhalf uur later in Kurow. Ik weet wel dat het daar niet om gaat, maar leuk was het wel, 30 rijden, vlak.😁 Hoe hard het eigenlijk waait merk ik pas als ik de tent opzet. Oeps. Stormlijntjes. En ik maar denken dat ik ook keigoed aan het fietsen was. Ik krijg een ijsje van de camping baas.
    Heel erg gaaf hoe zo'n breed dal steeds iets versmalt totdat je opeens weer in de buurt van bergen bent.
    Read more