Satellite
Show on map
  • Day 39

    17-1 Kaikoura: walvis

    January 17, 2019 in New Zealand

    's Ochtends stinkende warme kleren in de was en naar het museum voor vooral het stukje over de aardbeving. Bizar hoe hard dat hier gegaan is en hoe ver het zich uit gestrekt heeft vanwege 4 breuklijnen die ook lekker mee gingen "schudden". Een soort Hadrianus muur van meters hoog loopt hier door het landschap.
    Ik blijk de walvissen een uur te kunnen vervroegen. Fijn. Anders ben ik pas om kwart over 7 terug. Mis ik nog bijna mijn tour omdat ik denk dat al die mensen in het zaaltje de groep voor me zijn. Kwartje valt nog net op tijd.
    Fantastisch, eerst "gewone" dolfijnen gezien, toen de walvis, daarna een oceaan vol Dusky dolfijnen. Niet zulke mooie foto's, ik had het te druk met kijken. Ze zwommen weer echt onder de boot door. Ik moest bij alle 3 huilen, zo mooi. Moet wel overgeven vlak nadat we op de terugweg gaan. Raar, ik was niet eens echt misselijk.
    Daarna sushi met Manuela bij de tent. Smaakt me prima, al snap ik de signalen van mijn maag niet helemaal. Heb ik nou honger of niet? Manuela gaat morgen verder ri Picton. Misschien zien we elkaar daar weer.
    Read more