Satellite
Show on map
  • Day 74

    7-4 Matakohe: Kauri museum

    April 7, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

    Ik had al vast mijn telefoon een uur terug gezet, doet ie het zelf ook nog een keer. Terwijl dat uit stond. Ik vind het raar dat het om half zes al licht is, terwijl het gisteren om 7 uur nog pikdonker was. Afijn. Eerst de was, met een gevonden Persil bolletje. Mjum!
    Daarna hele ochtend in het museum. Er hangen veel foto's, veel meubels van Kauri hout, een verzameling Kauri gom (amber), nagemaakt huis met inrichting, stoom zaagmolen en andere machines (aparte footprint). Ik word toch een beetje triest van al dat gekap en het verlies van die gigantische bomen. Wij hebben het zelf ook gedaan, maar dit is recenter. Met foto's. Dat voelt erger, net als dat de tweede wereldoorlog erger voelt dan de invasie van de Noormannen. Maar terwijl ik dit type: als hier nog oerwoud stond, zat ik hier niet....🤔
    Er is ook de school waar de eerste in Nieuw Zeeland geboren premier op school heeft gezeten en het oude postkantoor met oude telefoons.
    Op deze camping is ook zo'n "spreeuwen zwerm" mussen!
    Read more