Satellite
Show on map
  • Day 77

    Wat mij opvalt

    April 10, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 15 °C

    - Er is hier al vroeg verkeer (half 6). Daar staat tegenover dat het hier 's nachts nog echt stil wordt. Op campings soms al om half 10, de wegen om half 11 of zo. Snelwegen dus ook!
    - Als er een passeerstrook is vanwege de helling, dan stopt die altijd vóórdat het echt steile stukje omhoog komt (?)
    - 99 van de 100 keer: als er een bord staat ...iets... nog 300 meter, dan is die 300 meter meestal ook steil omhoog
    - Watervogels zijn hier flexibeler dan in Nederland. Een eend zal je bij ons niet in zout water zien. Hier wel. Ook Witte Haringen, pardon, witkopreigers, zie je in zoet en in zout water vissen, zelfs die maskerkieviten lopen op het strand.!
    - Kiwi's (de mensen in dit geval) doen veel negatiever over hun manier van rijden en de veiligheid (ook diefstal) dan dat ik het ervaar. Gelukkig maar!
    - Heel veel gaat hier met tankwater (regenwater uit een mega tank). Zelfs als je ongeveer in een rivier staat.
    - Met al dat oerwoud en groen blijvende bomen valt vogelen niet mee!
    - Ik word soms ook een beetje triest: 3/4 van hun vogels is bedreigd of uitgestorven 😢
    - Het koelt hier inmiddels lekker af 's nachts, met de bijbehorende condens. Ik had het vanochtend zelfs, hoe heet dat ook al weer, oh ja, KOUD, toen ik ging plassen. Maar dan komt de zon op ...... Ik vind in de herfst kamperen echt leuk
    - Dat van die herfst moet je natuurlijk niet hardop opschrijven. Keiharde wind, eindeloos veel buitjes. Ik vind in de herfst kamperen ook stom!🙃
    Read more