Satellite
Show on map
  • Day 79

    12-4 Algies Bay

    April 12, 2019 in New Zealand ⋅ 🌙 16 °C

    Omdat ik al om 6 uur wakker ben, ben ik om kwart over 8 klaar om te snorkelen. De verhuur op de camping gaat pas om half 10 open. Maar ik had de aanhanger van de conculega al naar beneden zien gaan. Alleen: die zijn er ook niet. Kom ik op de weg terug omhoog de vader tegen, die regelt zoon en voor 55 dollar kan ik een wetsuit ± alles huren. Oeps. Da's wat anders dan een tientje. (Was wel alleen snorkel en masker). En inmiddels is het 9 uur, dus zoveel tijd scheelt het niet meer. Het voelt alleen of ik niet terug kan. Dat zeg ik, en krijg de hele zooi voor 40. Snorkelen zelf valt een beetje tegen al heb ik mega snappers en andere grote vissen gezien. De kou viel mee.
    Vlak na Leigh doe ik een wandelingetje. Is toch onverwacht prachtig zeg! Met Kauri en andere grote bomen en een prachtig lief onfotografeerbaar watervalletje.
    En op het strand een onbekende stern! Groter dan zeemeeuwen. Héél gaaf.
    Omdat het maar blijft buien, zie ik de camping in Tawharanui Regional park niet zitten. En ik heb ook gewoon niet zo veel zin meer in die 10% fietsen. Dus ik ga naar Algies. 2 buien onder een boom uit gezeten, 1 bij de lunch in een toiletgebouwtje en 1 onder een afdak bij de ijscoman (lekker!). Maar 2 op mijn kop gekregen, valt mee. De tent staat ook vlak voor de volgende bui. De camping baas is 4e generatie.
    's Avonds babbel met 2 Australiërs die op een schip hebben gewerkt en nu 5 dagen rondtoeren.
    Read more