Satellite
Show on map
  • Day 83

    16-4 Auckland/ Takapuna

    April 16, 2019 in New Zealand ⋅ 🌙 15 °C

    Wanneer voel je je emoties en wanneer zwelg je er in?
    Ik heb zowat geen vogels gehoord vannacht, dus na nog een wandelingetje en blauwe veertjes zoeken, fiets ik naar de veerboot. Whangaparoa heeft een hoog Vinex gehalte en staan die torens niet ook langs de Vecht in Maarssen? De veerboot komt net aanvaren, dus ik ga maar meteen (aan boord blijkt dat er ook een goedkopere gaat, maar ik vind het wel best). En als we wegvaren wórd ik toch verdrietig! Bizar, zo leuk vond ik dat noorden nou ook weer niet. Maar het voelt als een einde, en ondanks dat ik graag naar huis wil, vind ik het ook jammer. Ik word erg moe van deze mixed feelings. Moet ik er nou voor gaan zitten en ze voelen, of niet zo zeuren. Ik probeer een combi.
    In Auckland Central vind ik kaartjes met fietsroutes in Auckland. De Auckland Harbour brug blijkt niet toegankelijk voor fietsers, dus ik neem de ferry naar Devonport. Vanaf daar fiets ik best leuk naar de camping, onderweg sushi scorend. Gelukkig loop ik uit de eerste Sushi bar weer weg. De tweede heeft ook niet meer zo veel, maar iig meer wat me lekker lijkt. En zo probeer je nog eens wat nieuws.
    De camping is veel te duur (30 NZ$ en dan moet ik nog wifi kopen), maar wel leuk, dus ik denk dat ik nog een nachtje blijf. Ik moet/mag van mezelf doen wat ik wil, en niet alleen op het geld letten. Bovendien; veel alternatieven zijn er niet, behalve de Auckland campings met niks, of een hostel.
    Read more