Satellite
Show on map
  • 11-6 Teroele 87 km

    June 11, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 16 °C

    "Het blijft buiïg" was de weersverwachting. Daarom regent het de hele ochtend, soms bijna niet, soms best hard. Tsja, als dat buien zijn, dan klopt het. Gelukkig is de wind inderdaad gedraaid, want hij doet er nog een schepje boven op. Schuin tegen lukt al alleen met moeite. Maar gelukkig heb ik hem vooral mee. Volgens mij een gele kwikstaart gezien! En 100 futen. Zijn ze in Nieuw Zeeland helemaal trots op 3 paartjes..... Omdat ik het gevoel heb dat ik aldoor voor een stuk blauwe lucht uit fiets, doe ik een uitgebreide lunch in "De Kaap" in Urk. En inderdaad: daarna blijft het droog!
    Ondanks dat ik toch moe word, opteer ik voor een leukere, doch iets langere route vanaf Lemmer. Jammer dat ik er pas bij de afslag achter kom dat daar een pont in zit. En die vaart alleen in het weekend. Dus nog verder om. En de camping waar ik op aas bestaat niet. Nu had ik met beleid en overleg er 3 op een rijtje uitgezocht. Maar toch maar even vragen. Nummer 3 bestaat wel, net als 2 blijkt. Toch 3 en niet bij de jachthaven, dat lijkt me rumoerig. Sta ik leuk (in de zon!) op een super rustige camping aan het water, gaat ie de halve avond grasmaaien. Zucht. Gelukkig moet ik muziek studeren. Dus mijn dopjes in en oefenen maar.
    Read more